اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

40 درصد معتادان شیشه در نخستین تجربه معتاد شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 40 درصد از معتادان به مواد مخدر شیشه در نخستین تجربه مصرف این ماده مخدر معتاد شدند.

40 درصد معتادان شیشه در نخستین تجربه معتاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمرکز نیروی انتظامی بر امر پیش‌گیری است، اظهار کرد: برنامه مبارزه با مواد مخدر و پیش‌گیری از اعتیاد، اطلاع‌رسانی به مردم و قشر جوان در برنامه پنج ساله این فرماندهی قرار گرفته است.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر یکی از حساس‌ترین رسالت‌های نیروی انتظامی است که در این راستا آموزش 2 میلیون نفر در ارتباط با پیش‌گیری از اعتیاد محور برنامه‌های نیروی انتظامی استان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در راستای افزایش کشف مواد مخدر، ساماندهی مراکز درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در برنامه‌ها قرار گرفته، چنانکه در این راستا 75 کمپ ترک اعتیاد در اصفهان فعال هستند.

وی با بیان اینکه باید دامنه اعتبارات در بخش پیش‌گیری افزایش پیدا کند، گفت: چهار مرکز پیش‌گیری از اعتیاد در نظر گرفته شده که مراحل مقدماتی انجام و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

کرمی مدخل‌های ورودی و نیز فرعی شهر اصفهان را از جمله محل‌های مورد کنترل دانست و افزود: در سال گذشته هفت تُن مواد مخدر در اصفهان کشف شده که 36 درصد افزایش کشف مواد مخدر توسط سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی صورت گرفته در شهرستان‌های خمینی‌شهر، اصفهان و شاهین‌شهر در مورد جرایم، 10.4 دهم درصد کاهش جرایم داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: هم‌چنین دو درصد افزایش احساس امنیت نسبت به سال گذشته و 20 درصد کاهش جرایم مختلف استان، 6 درصد جرایم خشن، 47 درصد سرقت مسلحانه، 21 درصد قتل در سه ماه جاری کاهش داشته است.

وی گفت: با انجام برنامه‌های محله‌محوری برگزاری نمایشگاه در برخی از شهرها از جمله خمینی‌شهر قصد داریم اطلاع‌رسانی به مردم و نیز تعامل با نیروی انتظامی را افزایش دهیم.

کرمی در ادامه به امنیت اخلاقی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: امنیت اخلاقی در سطح شهر به صورت مستمر و هدفمند ادامه دارد چنانکه یک گفتمان بین مردم و نیروی انتظامی برای مقابله با بد پوششی صورت گرفته است.

وی 23 دستگاه اجرایی را عضو کمیته فعال شورای مبارزه و پیش‌گیری از اعتیاد دانست و افزود: چهار کمیته فعال در حوزه درمانی و نیز سازمان‌های مردم‌نهاد پنج کمیته اجرایی مشخص شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به بودجه 103 میلیارد تومانی کشور برای امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: بیشتر این اعتبار برای امر ورود مواد مخدر در مرز افغانستان تخصیص یافته است. 

وی با اشاره به احداث مرکز بازپروری اسدآباد و نیاز به اعتبار 12.5 میلیارد تومانی افزود: 7 میلیارد تومان تاکنون برای این مرکز هزینه و 5 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

کرمی میزان هزینه ترک اعتیاد فرد مصرف کننده شیشه را نزدیک به 500 هزار تومان برشمرد و تصریح کرد: 40 درصد از افراد آلوده به شیشه در مصرف نخستین معتاد شدند.

انتهای پبام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول