اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان:

عمر پزشک خانواده در کمیته امداد اصفهان به 15 سال می‏رسد

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: طرح پزشک خانواده از 15 سال پیش در کمیته امداد امام خمینی اصفهان به اجرا درآمد.

عمر پزشک خانواده در کمیته امداد اصفهان به 15 سال می‏رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی معتمدی در نشست خبری اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مناطق شهری اظهار کرد: این طرح بر روی کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در حالی در یک فرجه زمانی 4 تا 5 ساله انجام گرفت که یک چهارم جمعیت شهری کشور نیست.

وی بیان داشت: در حالی کارشناسان طرح پزشک خانواده شهری نیز معتقدند که باید طی زمان مذکور طرح به اجرا گذاشته شود، اما دستورالعمل وزارتخانه مبنی بر اجرای این طرح تا پایان سال جاری است.

مسئول بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه اجرایی کردن طرح پزشک خانواده بسیار مطلوب است، تصریح کرد: به طور قطع برای مراجعه بی‏مورد افراد به پزشک یا ویزیت‏های القایی بیماران تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: یک پزشک خانواده در نسخه صفر دو اگر 100 ویزیت دارد باید 80 ویزیت را خود معاینه و 20 ویزیت را به متخصص ارجاع دهد تا از ارجاع بی‏مورد پزشکان جلوگیری شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه گفت: طبق دستورالعمل صفر یک و دو پزشک خانواده، فرانشیز درمان 30 درصد دیده شده و بستری 5 درصد که در گذشته این رقم 10 درصد بوده است.

غلامحسین صادقیان تاکید کرد: در نسخه 02 پزشک خانواده می‏توانیم به آن هدف دیرینه که تجویز و مصرف منطقی دارو است، دست یابیم.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان اصفهان گفت: پزشک خانواده می‏تواند به غیر از پزشک عمومی، متخصص عفونی، اطفال، پزشک اجتماعی و  متخصص داخلی نیز باشد، اما دیگر نه در قالب یک متخصص بلکه در حکم یک پزشک عمومی می‏تواند به ویزیت بیماران برسد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول