اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین:

کاهش پرونده‌های قضایی در قزوین حاصل همکاری نیروهاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: اتحاد و همدلی بین نیروهای مسلح در استان قزوین در امر قضایی ستودنی و بی‌نظیر است.

کاهش پرونده‌های قضایی در قزوین حاصل همکاری نیروهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهروزرضا ضرغامی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اتحاد و همدلی نیروهای مسلح استان قزوین در امر قضایی ستودنی و بی‌نظیر است که این مهم سبب شده پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح این استان به سرعت کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: مقوله امنیت اساساً حساس و مهم است و در جامعه باید به صورت جدی پیگیری شود و یکی از ارکان اساسی به وجود آمدن امنیت در جامعه، نیروی مسلحی مقتدر و قاطع است که وجود چنین نیرویی موجب اقتدار و قدرت یک کشور می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بخشی از قوه‌قضائیه ایران اسلامی و تنها مرجع قضایی اختصاصی پیش‌بینی شده در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که از دادسراها و دادگاه‌های نظامی تشکیل شده است.

ضرغامی افزود: براساس قانون اساسی برای رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و یا انتظامی اعضای ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محاکم نظامی مطابق قانون تشکیل می‌شود، ولی به جرایم عمومی آنان یا جرایمی که در مقام ضابط دادگستری مرتکب می‌شوند، در محاکم عمومی رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صلاحیت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و اجازه خاص از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری رسیدگی در موارد متعدد است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین رسیدگی به جرایمی که در حین تحقیقات و رسیدگی به جرایم خاص نظامی کشف می‌شود و جرایم حین خدمت و امنیتی کارکنان نیروهای مسلح را از جمله وظایف این سازمان معرفی کرد.

این مسئول تشریح کرد: در صورتی که دلایل کافی برای احراز وقوع بزه وجود داشته باشد، پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه نظامی ارسال می‌شود تا پس از انجام محاکمه، حکم مقتضی صادر شود.

وی ابراز کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن رعایت شأن و جایگاه نظامیان و حفظ اسرار نیروهای مسلح با حساسیت و قاطعیت کامل با هرگونه جرمی که مخل نظم و اقتدار نیروهای مسلح ‌باشد، برخورد قانونی نموده و در چارچوب وظایف قانونی خود و اجرای منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ضامن سلامت و صیانت نیروهای مسلح است.

ضرغامی تأکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین به دلیل همجواری با استان گیلان و زنجان مرجع رسیدگی به تجدید نظر پرونده‌های آن استان‌ها بوده و استان البرز نیز مرجع رسیدگی به  تجدیدنظر پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های کیفری با جدیت امر آموزش و پیشگیری وقوع جرایم را دنبال می‌کند و در این زمینه جلسات متعدد سالیانه و فصلی را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حبس‌زدایی به دنبال کاهش حبس و جایگزینی مجازات‌هایی به جای حبس است.

این مسئول تشریح کرد: اضافه خدمت، تبعید و مجازات نقدی به جای حبس در دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین قرار گرفته است.

ضرغامی تکریم ارباب رجوع را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان معرفی کرد و اضافه کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین بررسی پرونده‌های نیروهای نظامی و انتظامی، با درجه بالا در یک فضای مجزا صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول