اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین نشست خبری فرمانده انتظامی قم-1

اعلام محدودیت‌های ترافیکی قم در نیمه شعبان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی قم با تاکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 8 صبح فردا به مدت 48 ساعت آغاز خواهد شد گفت: تمام خودروهای سنگین به اتوبان ساوه - تهران هدایت خواهند شد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی قم در نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم مجتبایی ظهر امروز در نخستین نشست خبری نیروی انتظامی استان قم با خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه شعبان اظهار کرد: استان قم از نظر موقعیت فرهنگی و مذهبی در کشور و دنیا بسیار ویژه است و کسانی می‌توانند در این شهر فعالیت داشته باشند که از نظر فرهنگی، اجتماعی و دینی شناخت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های استان حلقه واسطه میان نیروی انتظامی و مردم هستند تصریح کرد: رسانه‌ها را به عنوان محور سرمایه‌های اجتماعی می‌دانیم و با آنها ارتباط خوبی برقرار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی قم افزود: سعی خواهیم کرد اخبار را دقیق منعکس کنیم تا رسانه‌ها در پی اخبار غیر رسمی که پایه و اساس ندارد، نباشند.

مجتبایی با بیان اینکه رویداد نیمه شعبان یکی از مناسبت‌های مهم از نظر دینی در سطح کشور و دنیای اسلام است اضافه کرد: خیل عظیمی از عاشقان حضرت مهدی(عج) به قم خواهند آمد و این فرصتی است تا مسئولان خدمتگزاری کنند.

وی با اشاره به اینکه سمت مدیریت این رویداد عظیم مسئولان استان باید ابعاد مختلفی را در نظر بگیرند اظهار کرد: به همین منظور تاکنون چندین جلسه برگزار شده و نیرو‌های انتظامی، امنیتی و امدادی خدمات ارائه خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی قم با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی قم تلاش خواهد کرد خدمات انتظامی، اطلاعاتی، ترافیکی، عملیاتی و فرهنگی به زائرین مسجد مقدس جمکران ارائه کند اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه ماموریت نیروی انتظامی، ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی است که در راستای آن گشت‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طبق برآورده‌های صورت گرفته بیش از 2 میلیون نفر در نیمه شعبان وارد قم خواهند شد اظهار کرد: پیش‌بینی شده است 270 هزار وسیله نقلیه سواری و اتوبوس‌ به استان وارد شود.

مجتبایی با اشاره به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 8 صبح فردا به مدت 48 ساعت گفت: با توجه به حجم بالای خودروهای شخصی، از ورود تمام خودروهای سنگین ممانعت به عمل می‌آید و آنها به اتوبان ساوه- تهران هدایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: از ورود تمام وسایل سنگینی که از محورهای مواصلاتی سه راهی سلفچگان، جنوب، شرق، غرب، استان‌های شمالی و تهران وارد استان می‌شوند ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرمانده نیروی انتظامی قم با بیان اینکه مانع از ورود اتوبوس‌های برون شهری به هسته مرکزی شهر خواهیم شد اضافه کرد: این اتوبوس‌ها از سه راهی خرمشهر و کنار گذر شمال وارد شهر قائم، میدان ارتش و پارکسوار جنوبی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هشت محل به منظور پارک اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی استان قم با همکاری بسیج سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) امنیت پارکینگ‌ها را تامین خواهد کرد.

مجتبایی افزود: 6 هزار نفر از نیروهای انتظامی، بسیجی، امدادی و نهادهای دیگر به زائرین خدمات ارائه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه زائرین از احداث چادرهای مسافرتی در اتوبان‌ها و راه‌های ورودی به طرف جمکران خودداری کنند تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی در مسیر جمکران نباید فضای عبوری خودروها را اشغال کنند.

فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به اینکه در روز نیمه شعبان پوشش هوایی به کمک یک فروند بالگرد ناجا خواهیم داشت اظهار کرد: رینگ اطراف مسجد جمکران به روی تمامی خودروها به غیر از خودروهای انتظامی و امدادی بسته است.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی درون هسته مرکزی شهر از ساعت 6 بعد از ظهر عصر فردا از سه راه زاویه به طرف چهارمردان و خیابان شهدا اعمال خواهد شد اضافه کرد: پس از پایان مراسم نیمه شعبان، همه محورهای مواصلاتی استان دچار تراکم می‌شود بنابراین از استان‌های همجوار درخواست کرده‌ایم مانع ورود وسایل سنگین به محورهای مواصلاتی استان قم ‌شوند.

مجتبایی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان با ورود تعداد زائرین تناسبی ندارد اظهار کرد: نیروی انتظامی استان بین زائرین مسجد مقدس جمکران بروشورهای تبلیغی، فرهنگی و تراکت‌هایی که حاوی تذکرات لازم در مورد محافظت از اشیای قیمتی است، پخش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: گشت امنیت اخلاقی در اطراف مسجد مقدس جمکران فعال خواهد بود و کارکنان زن نیروی انتظامی هم به این مکان اعزام خواهند شد و در صورت نیاز تذکرات لازم را به کسانی که پوشش مناسب ندارند، خواهند داد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول