اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

دولت سازندگی تهاجم فرهنگی را تبادل فرهنگی معنا می‌کرد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی بعد از سال 68 و پایان جنگ آغاز شد، گفت: متأسفانه با همه تأکیدی که رهبری داشتند، دولت سازندگی تهاجم فرهنگی مورد تأکید رهبری را تبادل فرهنگی معنا می‌کرد.

دولت سازندگی تهاجم فرهنگی را تبادل فرهنگی معنا می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن مؤمنی‌شریف عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست فصلی مدیران حوزه هنری کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه همه دستگاه‌های فرهنگی در کشور تلاش می‌کنند تا در راستای برطرف کردن دغدغه‌های رهبری در عرصه فرهنگی اقدام کنند.

وی به تشویق‌ها و ابراز رضایت‌های رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: نسبت به عمق تهاجمی که در حوزه فرهنگی صورت گرفته هرچه کار شود باز هم کم بوده و نیاز به تلاش و مجاهدت بیشتری از سوی دستگاه‌های فرهنگی است.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که دشمن در این تهاجم چه میزان از سنگرهای ما را فتح کرده است، گفت: نمی‌توان گفت دشمن در این عرصه موفق‌تر از ما عمل کرده چراکه اکنون به برکت همین کارهای بزرگ فرهنگی انقلاب ما در مصر به عنوان یک الگو مطرح شده و در مجلس تونس حرف‌هایی از جنس انقلاب ما زده می‌شود و یا اینکه در نیویورک علیه نظام استکباری شعار داده می‌شود و عکس شهیدان هسته‌ای ایران اسلامی را حمل می‌کنند.

مؤمنی‌شریف با بیان اینکه مقام معظم رهبری خود در زمینه موضوعات فرهنگی یک نظریه‌پرداز هستند، اظهار کرد: مردم نظرات رهبری در این خصوص را با جان و دل می‌پذیرند و رمز ماندگاری این انقلاب حرف‌شنوی مردم از رهبری است.

وی نزدیکی مردم به حکومت و رهبری را نیز یکی از دلایل موفقیت دانست و گفت: همواره بزرگانی در تاریخ شیعه داشته‌ایم که صدای آنها به گوش مردم نرسیده چراکه به هر دلیل مردم آنها را همراهی نکرده‌اند.

این مسئول ارشد فرهنگی به موضوع تهاجم فرهنگی که از سال 68 در کشور و بعد از پذیرش قطعنامه صورت گرفت، اشاره کرد و بیان داشت: رهبری در آن سال‌ها و سال‌های پس از آن همواره نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار دادند که متأسفانه در دولت سازندگی چنین موضوعی را قبول نداشتند و از آن به عنوان مبادله فرهنگی یاد می‌کردند.

تهاجم فرهنگی در دوره اصلاحات به اوج خود رسید

مؤمنی‌شریف در ادامه با بیان اینکه تهاجم فرهنگی در دوره اصلاحات به اوج خود رسید، اظهار کرد: در حوزه‌های فرهنگی همچون دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در این دوره در موضع انفعالی قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: در این دوره ما باید پاسخ می‌دادیم و محاکمه می‌شدند کسانی که افتخارات بزرگی آفریده بودند و اصل اینکه چرا دفاع کرده بودند زیر سؤال رفته بود.

این مسئول فرهنگی به تغییر فضا پس از دوره اصلاحات اشاره کرد و بیان داشت: این تغییر توسط مردم و از انتخابات شورای شهر مشاهده شد و نمی‌توان گفت دولت پس از اصلاحات موجب این تغییرات شد بلکه این خود مردم بودند که وضعیت را تغییر دادند.

وی با تقدیر از اقدامات دولت کنونی در ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی تصریح کرد: این دوگانگی که قبلا در دولت‌های گذشته میان وزارتخانه‌ها و نیروهای انقلابی بود کمتر و تبدیل به همگرایی شد.

مؤمنی‌شریف به مهم‌ترین اهداف در حوزه هنری اشاره کرد و گفت: وظیفه خود می‌دانیم که از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم و از دوستان خود می‌خواهیم این وظایف را به درستی انجام دهند که در غیر این صورت مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت.

حوزه هنری جنگ و دفاع مقدس را گنج می‌پندارد

وی به کارهای انجام شده در حوزه هنری با وجود اعتبارات کم اشاره کرد و گفت: ما شاگردان و پیروان امام راحل هستیم که می‌فرمود "باید با کمترین امکانات بیشترین کارها را انجام دهیم و فرمودند ما فرزند رمضان هستیم".

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه این حوزه بنیان‌گذار ادبیات و هنر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اکنون حوزه هنری را با این نام در کشور می‌شناسند و حوزه هنری همواره جنگ را یک گنج می‌پندارد و در کار خود برای ترویج ادبیات دفاع مقدس مداومت و استواری به خرج داده است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول