اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر اعلام کرد

اعطای تسهیلات به 92 طرح کشاورزی در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر گفت: 92 طرح پیشنهادی از سوی کشاورزان، دانش‌آموختگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرا در شهرستان شوشتر مصوب و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

اعطای تسهیلات به 92 طرح کشاورزی در شوشتر

نادر پور رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در ماه‌های گذشته بیش از 214 طرح برای طرح و تصویب به کارگروه و شورای کشاورزی استان ارائه شد که تاکنون از این تعداد، 92 طرح بررسی و مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی شهرستان شوشتر 31 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات برای این طرح‌های مصوب در اختیار قرار خواهد گرفت.

پور رکنی با اشاره به ملاک‌ها و معیارهای موافقت با طرح‌های توجیهی افزود: این طرح‌ها باید دارای اشتغال‌زایی بالا و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی باشند.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر تأکید کرد: طرح‌هایی که در شورای اشتغال و کشاورزی به تصویب می‌رسد باید از شاخصه نوین بودن نیز برخوردار باشند.

پور رکنی با اشاره به نزدیک بودن دوره کشت برنج در استان خوزستان خاطرنشان کرد: محدودیت کشت برنج در سطح اراضی شهرستان شوشتر در تابستان اعمال می‌شود و در حال بررسی شرایط هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به سطح زیر کشت برنج در سال گذشته افزود: در سال گذشته در سطح اراضی شهرستان شوشتر بیش از 13 هزار هکتار زیر کشت این محصول رفت که قطعا در سال جاری این میزان کاهش خواهد یافت.

پور رکنی با اشاره به اینکه در حال جانمایی اراضی هستیم، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر در حال بررسی هستند تا اراضی مستعد را برای کشت برنج جانمایی ‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کشت برنج در سطح شهرستان شوشتر در انواع طارم، آمل3 و... خواهد بود و در حال بررسی شرایط ارگانیک در شوشتر هستیم.

وی گفت: کشت ذرت دانه‌ای از روزهای آینده در مزارع شوشتر آغاز خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه کشت ذرت دانه‌ای در شوشتر از طرف کشاورزان مورد استقبال قرار می‌گیرد، افزود: به دلیل قیمت خرید تضمینی در این محصول کشاورزان از کشت این دانه‌های روغنی استقبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مزارع داوطلب در کشت ذرت دانه‌ای شناسایی شده‌اند، تأکید کرد: اراضی در نظر گرفته شده جانمایی شده و از نظر مهندسی در این باره مشکلی وجود ندارد.

پوررکنی با تأکید بر اینکه برداشت محصول از مزارع ذرت بسیار زیاد خواهد بود، تأکید کرد: پیش بینی برداشت بیش از 175 هزار تن محصول ذرت دانه‌ای از مزارع شوشتر وجود دارد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول