اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آبادان:

شرایط فرهنگی حاکم بر آبادان ویژه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آبادان گفت: شرایط فرهنگی حاکم بر آبادان با توجه به مرزی بودن منطقه ویژه و حساس است.

شرایط فرهنگی حاکم بر آبادان ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌السلام عبدالله امینی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که در محل فرمانداری با حضور مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: روابط فرهنگی حاکم بر مردم آبادان که در یک شهر مرزی زندگی می‌کنند، خاص و ویژه است.

وی ادامه داد: شهروندان آبادانی می‌توانند به راحتی با کشور‌های همسایه‌ ایران در مرز آبی ارتباط برقرار کرده و در این ارتباط که شامل همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می‌شود ممکن است گروه‌هایی با ورود به فرهنگ مردم آن را دستخوش ناهنجاری‌های فرهنگی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آبادان افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی آبادان ورود به باید‌ و نبایدهای فرهنگی حاکم بر اعتقادات مردم و توجه ویژه به جهان‌بینی اسلامی و مباحث مهمی چون توحید، امامت، عدل و نبوت است و در با تکیه بر این اصول باید ریشه فرقه‌های انحرافی را بخشکانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بعضی از گروه‌های انحرافی در کشور گفت: فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی با خرج پول‌های عظیم درصدد تغیر بافت فرهنگی ـ اسلامی مردم هستند و وظیفه ما در این زمان بسط و اجرای همگانی کار در مسائل فرهنگی است.

امینی ادامه داد: اهمیت کار فرهنگی در شهر آبادان بر کسی پوشیده نیست و باید توجه داشته باشیم که تشکیل جلسات و اشاره به مشکلات راه‌گشای کار ما در این مقوله نبوده و کار‌های اجرایی و عملی می‌تواند ما را در اهدافمان پیروز کند.

وی افزود: در همه زمان‌ها و مکان‌ها فرهنگ مساوی با ابلاغ است و اگر کارهای مهم در راه ابلاغ فرهنگی انجام نشود باید انتظار هرگونه هجمه فرهنگی را داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: شایست‌ها و ناشایست‌ها در ایدئولوژی از اهمیت خاصی برخوردار است و با تبدیل آن به بایدها و نبایدها احکام جاری اسلام و فرهنگ اسلامی بسط بیشتری پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: بحث در مقوله فرهنگ شاخه‌ها و رشته‌های مختلفی دارد که با همکاری همه می‌توان به اهداف متعالی در این راه دست یافت زیرا فرهنگ و به‌روز بودن آن برای بقای اعتقادات و باورهای دینی از ارزش بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول