اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

کاهش معضل اجتماعی طلاق در بهمئی محسوس است

خبرگزاری فارس: فرماندار بهمئی گفت: با تلاش خدمت‌گزاران مردم در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این شهرستان، اکنون با کاهش محسوس طلاق نسبت به سال گذشته در این شهرستان روبرو هستیم.

کاهش معضل اجتماعی طلاق در بهمئی محسوس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز درنشست کارگروه اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: اهمیت و رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهمگی و برنامه‌ریزی جهت ساماندهی آن‌ها از جمله ساماندهی بازار، اشتغال، اوقات فراغت، ازدواج و مراسمات فرهنگی از جمله ماه رمضان و دیگر اعیاد در اولویت کاری این کار گروه در سال 91 است.

فرماندار بهمئی به برخی از خدمات و اقدامات دولت و مسؤلین در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مهمترین معضلات اجتماعی پیش‌رو خودکشی و طلاق است.

سیاوش از مسئولین درخواست کرد پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص این معضل زشت و غیراخلاقی هر چه سریع‌تر به صورت مکتوب به فرمانداری جهت برنامه‌ریزی نهایی اعلام کنند.

وی گفت: مردم شهرستان بهمئی در زمینه فرهنگ‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها پیشگام هستند.

این مسئول اجرایی در شهرستان بهمئی ابراز کرد: در بحث معظلات از جمله خودکشی و طلاق گام‌های مهمی در ماه‌های اخیر برداشته شده و با هماهنگی دفتر امور اجتماعی استانداری کارهای اولیه تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفته و در حال جمع‌بندی راهکارها و پیشنهادات و تدوین آن‌ها به صورت علمی هستیم.

فرماندار بهمئی از مدیران خواست در جلسات به موقع حضور یابند و دستگاه‌ها را ملزم کرد که نسبت به برنامه‌ریزی جامع و اصولی جهت ساماندهی امورات و رفع معضلات اجتماعی فرهنگی با تعامل و همکاری یکدیگر و با تلاش شبانه‌روزی اقدام لازم را به عمل آورند.

وی معضل بیکاری و بحث اشتغال را یک مشکل اساسی در کشور دانست و بیان کرد: دولت از طریق اهداء تسهیلات ارزان قیمت و توسعه بخش خصوصی جهت رفع این معضل اجتماعی گام‌های مهمی برداشته است.

سیاوش اظهارکرد: با ایجاد پروژه‌های مختلف، کارگاه‌های تولیدی، تسهیلات ویژه در بخش کشاورزی و مشاغل خانگی در شهرستان بهمئی تا حدودی مشکل اشتغال‌زایی رفع شد.

وی از ادارت فرهنگی به ویژه کانون‌ها خواست که با جدیت مسائل اجتماعی و فرهنگی را دنبال و جهت خدمت رسانی به جوانان اقدام و آن‌ها را به شرکت در مراسم فرهنگی و دینی و حضور در مساجد تشویق و با انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر همه اقشار، اصناف و مردم را به شرکت در مسائل فرهنگی دعوت کنند.

سیاوش متذکر شد: ادارات فرهنگی نسبت به اطلاع‌رسانی خدمات فرهنگی دولت اقدام لازم را به عمل آورند و از طرح‌های پیشنهادی درحوزه فرهنگی و اجتماعی استقبال کنند.

سیاوش خاطرنشان کرد: اداره ارشاد اسلامی از طریق کانون‌های مساجد نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغ امورات فرهنگی و مذهبی و بیان اثرات مخرب معضلات اجتماعی به جوانان اقدام لازم را به عمل آورد.

فرماندار بهمئی گفت: جلسات فرهنگی و اجتماعی به طور مداوم در شهرستان تشکیل و مصوبات مربوطه به استانداری ارسال و جهت اجرایی شدن مصوبات اقدام لازم به عمل آید.

وی از برگزاری همایش آسیب‌شناسی اجتماعی در بهمئی خبر داد و گفت: با دعوت از اساتید برجسته و خبره در رشته‌های روانشناسی و مشاوره و افراد متخصص در علوم دینی همایش‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

فرماندار بهمئی در ادامه گفت: به دنبال تأمین اعتبار لازم جهت پروژه تحقیقاتی با موضوع خودکشی و طلاق هستیم تا محققین ما بتوانند بدون دغدغه و با آسودگی خاطر بیشتر کار خود را انجام دهند.

سیاوش از مدیریت دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان بهمئی تقدیر کرد و گفت: با درایت و هوشیاری این‌ها در شهرستان ما و با همکاری شورای فرهنگی، طلاق و خودکشی نسبت به گذشته رو به کاهش است که با امید به خدا و همکاری مردم و مسئولین خدوم نظام بتوانیم این معضل را به صفر برسانیم.          

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول