اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری اردستان خبر داد

مطالبه وجه چک، مهریه و طلاق بیشترین پرونده‌های دادگستری اردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: مطالبه وجه چک، مهریه و طلاق بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری اردستان را به خود اختصاص داده است.

مطالبه وجه چک، مهریه و طلاق بیشترین پرونده‌های دادگستری اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، روح‌الله زمانی در جمع خبرنگاران اردستانی با بیان اینکه بحران آینده بحران خانواده است و باید بیشتر به خانواده پرداخت، اظهار کرد: اگر به شکل کنونی پیش برویم با مشکلات متعددی مواجه می‌شویم چرا که خانواده از ستون‌های اصلی جامعه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 100 پرونده طلاق به دادگستری اردستان وارده شده است، تصریح کرد: از این تعداد 50 مورد منجر به طلاق شده که این زنگ خطری برای شهرستان متدین، فرهنگی و مذهبی اردستان است.

رئیس دادگستری اردستان تعداد پرونده‌های وارد شده به شورای حل اختلاف شهرستان اردستان در سال 89 را 3 هزار و 34 پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 885 پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 270 پرونده وارد شورای حل اختلاف شهرستان اردستان شده که از این تعداد 3 هزار و 204 پرونده مختومه شده است.

زمانی تصریح کرد: در سال گذشته از تعداد کل پرونده‌های وارد شده به شورای حل اختلاف شهرستان اردستان تعداد 414 پرونده منجر به صلح و سازش شده است که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

وی افزود: نسبت پرونده ورودی به دادگستری اردستان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل 9 درصد افزایش داشته و به همین ترتیب نسبت پرونده مختومه هم در همین مدت 11 درصد رشد داشته است.

رئیس دادگستری اردستان بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری اردستان در سال گذشته را از نظر کیفری پرونده‌های مربوط به مواد مخدر به تعداد 711 فقره اعلام کرد و گفت: صدور چک بلامحل و توهین در رده‌های بعدی بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری اردستان است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر حقوقی مطالبه وجه چک، مهریه و طلاق بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری اردستان را به خود اختصاص داده است.

زمانی با بیان اینکه برخورد جدی با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در دستور کار مأموران انتظامی و دادگستری شهرستان اردستان قرار دارد، ادامه داد: در این راستا استفاده از مکانیزم‌های بازدارنده هم‌چون زدن شلاق در ملا عام و منع اقامت در محل در دستور کار دادگستری اردستان قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دادگستری اردستان با کمبود نیرو و امکانات مواجه است، افزود: از نظر نیروی اداری تنها 40 درصد چارت سازمانی دادگستری جذب شده و کارکنان دادگستری اردستان اغلب در چند پست مشغول به فعالیت هستند و این کار را بسیار سخت کرده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول