اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اماکن متبرکه مملو از جمعیت است

مشارکت مثال‌زدنی کانون‌های مساجد رودان در برگزاری جشن نیمه شعبان

خبرگزاری فارس: جشن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، هم‌زمان با ولادت این امام همام، در رودان با مشارکت اقشار و نهادهای مردمی به ویژه تمام کانون‌های فرهنگی مساجد طی چهارشنبه شب و روز 15 شعبان برگزار می‌شود.

مشارکت مثال‌زدنی کانون‌های مساجد رودان در برگزاری جشن نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان هرمزگان، عاشقان و دل‌باختگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام با آذین‌بندی کوچه‌ها، معابر، مساجد و امام‌زادگان، در شب ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) با برپایی مراسم‌ جشن و شادی، ولادت این امام شریف را گرامی داشتند.

آستان مقدس امام‌زاده سیدسلطان محمد هم‌چون همیشه پذیرای جمع کثیری از دلدادگان به آن حضرت است و مداحان با مدیحه‌سرایی در مدح آن امام همام، شور این شب را مضاعف کردند.

مسجد ابوالفضل (ع) رودان که فعالیت قابل توجهی در عرصه فرهنگ‌سازی دینی در چند سال اخیر داشته، با برپایی جشن و سرور، محبان آن حضرت را دلشاد روانه خانه‌ها کردند.

کانون‌های فرهنگی مساجد که سهم بسزایی در مراسمات مذهبی دارند، در اکثر روستاهای شهرستان رودان با برپایی مراسم جشن، شادی شب میلاد ولی‌عصر (عج) را بین همگان تقسیم کردند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع بروشورهای مرتبط با مهدویت به عنوان یک عمل خودجوش مردمی، از دیگر رخدادهای شب میلاد حضرت مهدی (عج) و روز 15 شعبان است که طلاب و روحانیان مدرسه علمیه رودان نیز در آن مشارکت داشتند.

روحانیان و سخنرانان حاضر در این مراسم‌ها علاوه بر ذکر فضایل اهل‌بیت علیهم‌السلام و اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ انتظار، به نقش و جایگاه ولایت‌فقیه به عنوان یک عنصر جدا نشدنی در عصر غیبت اشاره و آن را یکی از ارکان اصلی اکمال دین هر فرد نامیدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودان در چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشن ظهور گفت: اعتقاد به منجی جهان را از نابودی و انحطاط روحی و معنوی نجات می‌دهد.

وحید امیری با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی مذهبی پیرامون میلاد امام مهدی (عج) از روزهای گذشته در رودان آغاز شده است، افزود: مراسم جشن میلاد امام نور و رحمت در آستان متبرکه امام‌زاده سیدسلطان محمد (پیرچوگان)، امام‌زاده سیدامیر (رض) برنطین و مسجد ابوالفضل (ع) رودان امشب نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: فعالیت و تکاپوی کانون‌های فرهنگی هنری رودان در این روزها مثال‌زدنی است.

حجت‌الاسلام بهرام رنجبر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان نیز در ادامه با بیان اینکه طی روزهای اخیر و روز پنج‌شنبه در اماکن و بقاع متبرکه برنامه‌های مختلفی با هدف گرامیداشت سالروز تولد امام زمان برگزار می‌شود، گفت: مردم شهرستان رودان از دیرباز برنامه‌های متنوعی را در این روز برگزار می‌کرده‌اند که خودجوش نیز بوده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول