اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرسیریک:

حضور توام اهل سنت و تشیّع در جشن‌های 15 شعبان نشان از عمق وحدت دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بندرسیریک گفت: حضور پیروان مذاهب اهل سنت و تشیّع در جشن‌های مربوط به 15 شعبان در شهرها و روستاهای شرقی هرمزگان نشان از عمق وحدت مسلمانان در این استان دارد.

حضور توام اهل سنت و تشیّع در جشن‌های 15 شعبان نشان از عمق وحدت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک، محمد اسفندیاری در حاشیه جشن میلاد مهدی موعود (عج) که در مرکز این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) مراسم جشن همراه با ایستگاه‌های صلواتی توزیع شربت و شیرینی در بیش از 14 روستای شیعه‌نشین و شهر سیریک و گروگ با حضور عاشقان و دوستداران امامت و ولایت اعم از اهل تسنن و تشیّع به صورت بسیار با شکوه و عظمت خاصی دیشب، امروز و امشب برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در شرق هرمزگان و سایر نقاط کشور ریشه در تدبیر و احترام متقابل مسلمانان در این منطقه نسبت به هم دارد، افزود: همه باید شرایط ظهور را فراهم کنیم تا منجی عالم بشریت بیاید و جهان را از تباهی نجات دهد.

فرماندار شهرستان بندرسیریک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشن‌ها و مراسمات این ایام اضافه کرد: ظهور منجی عدالت‌گستر و رهایی‌بخش ملت‌ها از یوغ ظلم و جور و فساد، بشارت تاریخی همه ادیان توحیدی به انسان طالب حقیقت و عدالت است.

وی ادامه داد: در واقع ظهور بشارتی است که امید را در دل مظلومان و مستضعفان جهان زنده می‌کند تا فردایی روشن و عاری از ناراستی پیش روی جامعه بشری باشد.

مراسم میلاد امام عصر (عج) در شهر بندرسیریک با حضور مسئولان و گروه‌های فرهنگی هنری و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در بلوار خلیج فارس در فضایی باز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و مدیحه‌سرایی برگزار شد.

در اغلب شهرها و روستاهای هرمزگان پیروان مذهب اهل سنت و تشیّع در مجاور هم زندگی می‌کنند که حضور و احترام متقابل این پیروان به آیین‌ها و اعتقادات یکدیگر همواره زبانزد بوده است.

به همین دلیل از این استان به عنوان یکی از استان‌های الگو در باب مبحث اتحاد مسلمان در محافل مختلف یاد می‌شود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول