اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی چالدران خبر داد

واکسیناسیون 155 هزار راس دام در چالدران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی چالدران گفت: 155 هزار راس دام تا اواخر ماه جاری در چالدران علیه بیماری تب مالت و شاربن واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 155 هزار راس دام در چالدران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی صالحی ظهر امروز در بازدید از روند انجام واکسیناسیون در چالدران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون از اوایل تیر ماه امسال آغاز شده و تا اواخر همین ماه ادامه می‌یابد.

وی از واکسیناسیون 155 هزار راس دام در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون 130 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری‌های شاربن و آبله مایه‌کوبی شده‌اند و عملیات واکسیناسیون بروسلوز گوسفند و بز، بره و بزغاله نیز با پیش‌بینی 125 هزار راس با بهره‌مندی از توان دولتی و غیردولتی به صورت رایگان در حال انجام است.

صالحی ادامه داد: با همکاری دامداران نسبت به انجام واکسیناسیون علیه این بیماری شاهد پیشگیری از شیوع این بیماری در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به بیماری‌های تب مالت گفت: تب مالت یک بیماری باکتریایی است که عامل آن در بدن دام‌های اهلی به ویژه بز و گوسفند و گاو مبتلا وجود دارد و بین انسان و دام مشترک بوده و در انسان علائمی از قبیل تب مواج، عرق شدید، ضعف، کاهش وزن، افسردگی همراه با سردرد و درد کمر، پشت و مفاصل دیده می‌شود.

صالحی در ادامه بر برخورداری شهروندان از خرید تخم‌مرغ غیر بهداشتی تاکید و تصریح کرد: با توجه به شروع فصل گرما و فسادپذیری تخم‌مرغ‌های خوراکی شهروندان باید برای حفظ سلامت خود از خرید تخم‌مرغ‌های بدون تاریخ انقضا و غیربهداشتی و تخم‌مرغ‌هایی که در خارج از یخچال نگهداری می‌شوند، خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی چالدران خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی‌هایی انجام شده در سطح شهرستان و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، به فروشندگان تاکید شده که تخم‌مرغ‌های نشاندار به مردم عرضه کنند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول