اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم:

فلسفه ظهور برقراری حکومت اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: فلسفه ظهور امام زمان(عج) این است که در جامعه امنیت دینی و حاکمیت الهی برقرار شود.

فلسفه ظهور برقراری حکومت اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد امام عصر(عج) اظهار کرد: نیمه شعبان و دهه مهدویت موجب می‌شود هر سال فضای جامعه ما را عطر توجه به مسائل مهدوی پر کند اما باید توجه داشت پرداختن این موضوع مهم در یک روز یا یک دهه نباید خلاصه شود.

وی با اشاره به اینکه از این فرصت باید برای پاسخ دادن به پرسش‌های اساسی جامعه استفاده کرد ابراز داشت: یکی از پرسش‌هایی که باید به آن پاسخ داده شود، چرایی انتظار است.

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: انتظار تنها برای اثبات عشق و علاقه به امام زمان(عج) نیست، بلکه هدفی فراتر از اینها برای این موضوع مترتب است.

وی گفت: اگر به اهداف و رسالت‌های اصیل انتظار درست توجه و پرداخته نشود، فضای مهدوی در جامعه به بستری برای آسیب‌ها تبدیل خواهد شد.

ربانی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که علاقه به مهدویت و فضاهای احساسی در این زمینه تهییج شده است اما به همان میزان، بینش و تفکر در این زمینه ارتقا پیدا نکرده است.

وی افزود: اگر در کنار این شور و احساس، معرفت و منطق مهدوی بیان نشود و یا مخاطب به درستی آن را دریافت نکند، همین شور و اشتیاقی که در جامعه فراوان شده است، بستر آسیب‌ها خواهد بود.

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه یادآور شد: در همین سال‌های اخیر برخی جشن‌هایی که در شهرهای بزرگ برای امام زمان(عج) به صورت گسترده برگزار شده بود، متاسفانه با برخی از آسیب‌ها همراه شده است.

 

*ایمان و عمل صالح از الزامات انتظار حقیقی است

وی با اشاره به تبیین خصوصیات منتظران در قرآن اظهار کرد: منتظران کسانی هستند که ایمان دارند و عمل صالح نیز از ویژگی‌های بارز آنان در کنار ایمان است.

ربانی اذعان داشت: یکی از نگرانی‌هایی که اکنون در جامعه ما وجود دارد، ترویج تفکرات انحرافی است مبنی بر اینکه تنها عشق به اهل‌بیت(ع) می‌تواند برای نجات انسان کافی باشد در حالیکه طبق آیات قرآن یکی از متعلقات ایمان، عمل صالح است.

وی گفت: این تفکر مبنی بر جدایی میان اعتقاد و عمل در تاریخ اسلام بسیار خطرساز بوده و همواره موجب انحراف عده‌ای از مسیر ایمان حقیقی شده است.

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم عده‌ای در جامعه این تفکرات را به جوانان القا می‌کنند که تنها علاقه‌ای که در قلب وجود داشته باشد، برای سعادت کافی است که باید با افزایش آگاهی‌ مردم در این زمینه راه ترویج چنین تفکراتی را مسدود کرد.

وی افزود: باید این نکته را در جامعه ترویج کرد که منتظر واقعی، مؤمنی است که هم عقاید محکمی دارد و هم در عمل بسیار جدی و دقیق به دستورات دین بپردازد.

ربانی ابراز داشت: اصولا فلسفه ظهور امام زمان(عج) این است که در جامعه امنیت دینی و حاکمیت الهی برقرار شود.

 

*انتظار به شعار تبدیل نشود

وی ادامه داد: باید جامعه را به این موضوع آگاه کرد که انتظار یک شعار در زندگی فردی و اجتماعی شیعه نیست بلکه آمادگی برای حاکمیت اسلام به تمام معنا و عمل به دستورات دینی به طور کامل است پس فرد منتظر باید پذیرش حاکمیت دینی را داشته باشد.

رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه با اشاره به اهمیت معرفت در تفکر انتظار عنوان داشت: هر قدر معرفت ما به امام زمان(عج) بیشتر باشد، اطاعت‌پذیری ما نیز بیشتر می‌شود.

وی گفت: اطاعت از مرجعیت در زمان غیبت می‌تواند امتحان خوبی برای اطاعت از امام زمان(عج) در هنگام ظهور باشد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول