اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهرداری در نیمه شعبان/بودجه‌های استانی کفاف زائران میلیونی را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: شهردار قم با اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان از همه ظرفیت‌های شهرداری استفاده شد گفت: بودجه‌های استانی کفاف پذیرایی از زائران میلیونی را نمی‌دهد و در این زمینه باید بودجه‌های ملی تخصیص داده شود.

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهرداری در نیمه شعبان/بودجه‌های استانی کفاف زائران میلیونی را نمی‌دهد

محمد دلبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تلاش گسترده و همه جانبه شهرداری قم در زمینه ارائه خدمات به زائران در ایام نیمه شعبان تاکید کرد: در این ایام کارکنان شهرداری با تلاش شبانه‌روزی خود زمینه حضور زائران در مسجد مقدس جمکران و شهر قم را فراهم کردند.

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار نفر از کارکنان شهرداری در این ایام گفت: تدارک و برنامه‌ریزی برای استقبال از نیمه شعبان از ماه‌ها قبل در شهرداری آغاز شد و ستاد شعبانیه در شهرداری قم از اواخر سال گذشته شکل گرفت.

شهردار قم از تشکیل هفت کمیته در ستاد شعبانیه شهرداری قم خبر داد و یادآور شد: یکی از دلایلی که موجب شد سطح ارائه خدمات به زائران و مسافران در نیمه شعبان امسال نسبت به سنوات گذشته ارتقا یابد، آسیب‌شناسی از وضعیت سال‌های پیش بود.

وی افزایش پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران و سطح شهر را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قم دانست و خاطر نشان کرد: امسال ظرفیت 25 هزار خودروی سواری و 1700 دستگاه اتوبوس در پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران فراهم شد.

دلبری فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی و تاکسیرانی در زمینه جابجایی مسافران از قم به جمکران و بالعکس را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و یادآور شد: در ایام نیمه شعبان سرویس‌دهی خوبی به زائران صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در ایام نیمه شعبان زائران به صورت رایگان از اتوبوس‌ها استفاده کردند و با توجه به واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی در این زمینه 4 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

شهردار قم با اشاره به بهره‌برداری از یک لاین بلوار پیامبر اعظم گفت: این اقدام موجب شد که کاروان‌های پیاده‌روی از این محور تردد کنند و از بروز ترافیک در دیگر محورها جلوگیری شد.

وی جمعیت وارد شده به قم در ایام نیمه شعبان را 2 میلیون و 500 هزار نفر برآورد کرد و گفت: با توجه به تعطیلات تابستانی میزبانی از زائران همچنان ادامه دارد.

دلبری با اشاره به هزینه‌های سنگین پذیرایی و ارائه خدمات به زائران میلیونی جمکران تاکید کرد: ارائه خدمات به این میزان زائر نیاز به بودجه ملی دارد و بودجه شهرداری کفاف تامین نیازهای زائران را ندارد.

وی با اشاره به تخصیص بودجه 200 میلیارد ریالی شهرداری برای ارائه خدمات در نیمه شعبان گفت: بودجه استانی هم کفاف ارائه خدمات به زائران میلیونی جمکران را نمی‌دهد بلکه باید بودجه‌ای ثابت در این زمینه به استان تخصیص یابد تا هر ساله زمینه و بستر حضور زائران بیشتری را فراهم آوریم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول