اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

افتتاح بیمارستان سیار 50 تختخوابی در جمکران

خبرگزاری فارس:‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بیمارستان سیار 50 تختخوابی برای خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان سیار 50 تختخوابی در جمکران

سید شمس‌الدین حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم دبیر کارگروه بهداشت و درمان و امور امدادی کمیته‌های استقبال از زائرین جمکران است که شهرداری، سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع)، هلال احمر و مرکز بهداشت استان قم از اعضای این کمیته هستند.

وی ادامه داد: این کمیته از 40 روز پیش کار خود را شروع کرد و از مهم‌ترین اقداماتی که انجام داد، استقرار یک بیمارستان 50 تختخوابی در کنار درب دو مسجد مقدس جمکران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ابراز داشت: این بیمارستان از 13 تیر کار خود را شروع کرد و از 14 نیز به صورت رسمی با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و معاون سیاسی امنیتی استاندار افتتاح شد.

وی افزود: ICU، ‍CCR، آزمایشگاه، داروخانه و 50 تخت بستری با امکانات کامل در این بیمارستان سیار وجود دارد و برای چندین هفته ذخیره برق و آب و امکانات پشتیبانی در آن تعبیه شده است.

حجازی گفت: سال گذشته این بیمارستان با 25 تخت و نیمی از امکانات کنونی در دسترس بود که 972 نفر را بستری کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بستری تعداد بیشتری از بیماران در این بیمارستان اضطراری وجود دارد اظهار داشت: تنها در روز 13 تیر این بیمارستان 160 مورد مراجعه داشت که تنها یک مورد به بیمارستان داخل شهر انتقال پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: اگر این بیمارستان نبود به علت ازدحام میلیون‌ها عاشق امام زمان(عج) در شب نیمه شعبان، عملیات نقل و انتقال برای آمبولانس‌ها بسیار مشکل بود و آسیب بسیاری به بیماران می‌رسید.

وی افزود: امسال 40 آمبولانس در اطراف مسجد جمکران مستقر هستند که 20 دستگاه آن به هلال احمر و بقیه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی قم است.

حجازی اضافه کرد: تعداد آمبولانس‌های مستقر امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و تعداد موتور آمبولانس‌ها نیز به چهار برابر قبل رسیده است.

وی عنوان داشت: این بیمارستان سیار به نام بیمارستان عاشقان ولایت مربوط به وزارت دفاع است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم برای استفاده در جمکران قرار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: تیم عملیات پزشکی در محدوده مسجد مقدس جمکران مستقر است که چند جراح برای کارهای فوق‌العاده پزشکی مستقر هستند.

وی ادامه داد: اکیپ‌های بهداشتی نیز در محوطه مسجد مقدس جمکران مستقر هستند و به نحوه ارائه خدمات در ایستگاه‌های صلواتی و مواد خوراکی که دست فروشان عرضه می‌کنند، نظارت می‌کنند که سال گذشته در این راستا چندین تانکر آب غیر بهداشتی توسط ناظران مرکز بهداشت شناسایی و گندزدایی شدند.

حجازی خاطر نشان کرد: از هفته گذشته در جاده‌های مواصلاتی قم جمکران ناظران بهداشتی از مراکز رفاهی بین راهی بازدید کرده و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: در سطح شهر در مجموع 104 آمبولانس به همت جمعیت هلال احمر استان قم و دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول