اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در همایش نقش فعالیت‌های مهدوی در تولید ملی ـ 1

تکامل تفکر اسلامی مدیون مسئله مهدویت است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تکامل تفکر اسلامی مدیون مسئله مهدویت است و ظهور او موجب شکوفایی استعدادهای بشری خواهد شد.

تکامل تفکر اسلامی مدیون مسئله مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در همایش «نقش فعالیت‌های فرهنگی و مهدوی در تولید ملی» که جمعه شب در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به نوع زندگی هر انسان اظهار کرد: زندگی مادی و متعارف در مورد همه افراد بشر صدق می‌کند و بسیاری از انسان‌ها بهترین ساعات عمر خود را برای یافتن مادیات سپری می‌کنند.

وی افزود: حیات معنوی نیز نوع دیگری از زندگی بشری است که موجب ارزش یافتن زندگی مادی می‌شود زیرا همه درجات و ترقی یافتن‌ها در همین دنیا حاصل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعدادهای معنوی در صورت رشد و تکامل به درجات معنوی در جهان آخرت تبدیل می‌شوند گفت: کسانی که در این دنیا تنها به دنبال مادیات باشند نباید توقع حضور در محضر رسول‌الله(ص) را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سیره اولیای ما نیز آنچه به صورت مستمر مورد تاکید قرار گرفته بیداری و حرکت به سمت حیات معنوی است.

لاریجانی با تاکید بر ابزار بودن وسائل مادی در راستای رسیدن به حیات معنوی بیان داشت: یکی از راه‌های استفاده صحیح از دنیا و دستیابی به حیات طیبه اخروی، توسل به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت مهدی(عج) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی مهدویت را موضوعی درخشنده در تفکر اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: ادیان الهی و غیرالهی هر یک به نوبه خود به مسئله منجی آخرالزمان توجه داشته و به آن ایمان دارند و در میان فرق اسلامی نیز علمای مسلمان همگی بر مسئله مهدویت متفق بوده و تنها در مسائل جزیی با یکدیگر اختلاف دارند.

وی گفت: بسیاری از علمای بزرگ اهل تسنن به وجود حضرت مهدی(عج) و اصل و نسب او و اینکه این فرد از اولاد رسول الله(ص) است معتقد بوده و برخی از آنها همچون ابن عربی با صراحت این مطلب را در کتب خود ذکر کرده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه تکامل تفکر اسلامی مدیون مسئله مهدویت است ادامه داد: آن حضرت روزی خواهد آمد و عدالت را در جهان می‌گستراند و امنیت فراگیر می‌شود ضمن اینکه رشد فکری در جامعه به وجود آمده و استعدادهای بشری شکوفا می‌شوند.

وی اذعان داشت: حضرت مهدی(عج) در پاسخ به نامه اسحاق بن یعقوب که توسط یکی از نواب اربعه به وی رسید فرموده است چنانچه در غیبت نبودم مجبور به بیعت با برخی طاغوتیان می‌شدم و دلیل این سخن نیز این است که برخی چنان از اسلام و احکام صحبت می‌کنند که گویا ماموریت مهمی دارند اما همین افراد سبب به وجود آمدن گرایش‌ها و فرقه‌های تندرو می‌شوند که تنها به ایجاد اختلاف میان مسلمانان و حتی کشتار آنها می‌پردازند و از منظری دیگر کشوری چون آمریکا نیز که ادعای مدیریت جهانی دارد نوعی از طاغوت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضع کنونی دنیا به گونه‌ای است که مأمور گروه 1 + 5 ابتدا به اسرائیل رفته و با سردمداران آنها مذاکره می‌کند و پس از آن این گروه پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند.

وی با اشاره به شعارهای انتخاباتی رئیس جمهوری کنونی آمریکا پیش از انتخاب شدن به ریاست جمهوری این کشور گفت: این شخص حتی در مصر گفته بود گوش من به صدای اذان آشناست و برخی ساده‌اندیشان حتی در داخل کشورمان نیز این مسائل را باور کرده بودند اما واقعیت این است که بیشترین فشارها و قطع‌نامه‌ها علیه ایران در دوران زمامداری همین شخص اعمال شد.

لاریجانی بیان داشت: دروغگویی و دورویی در بازار مکاره سیاست، ابزاری برای منافع احزاب و حکومت‌ها شده و این در حالی است که همین افراد وضعیت کنونی بحرین را می‌بینند که چگونه 30 هزار شیعه تنها یک کرسی در مجلس دارند اما برای هر 5 هزار اهل تسنن نیز یک کرسی در نظر گرفته شده است اما، با این حال صدای مدعیان درنمی‌آید در حالی که مردم بحرین تنها به دنبال استیفای یک حق رأی برای خود هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مدعیان همان طاغوتیان هستند افزود: امام زمان(عج) علیه چنین طاغوت‌هایی قیام خواهد کرد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول