اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

تحریم‌های دشمنان با هدف ایجاد اخلال در اقتصاد ایران است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی برای بنیان‌های اقتصادی برنامه دارد، گفت: البته دشمنان تلاش داشته تا با تحریم‌ها در اجرای این برنامه‌ها خلل ایجاد کنند.

تحریم‌های دشمنان با هدف ایجاد اخلال در اقتصاد ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مصطفی‌‌محمد نجار بعد از ظهر امروز در جمع مدیران خراسان‌شمالی اظهار کرد: دولت خدمتگزار احمدی‌نژاد با رویکرد خدمتگزاری به مردم و بر مبنای عدالت کارهای بزرگی را انجام دادند که سفرهای استانی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

وی افزود: چهارمین دور از سفرهای استانی انجام و تاکنون بیش از 100 سفر به استان‌های مختلف انجام شده که بعد از انقلاب این حرکت بی‌سابقه بوده است که در جریان این سفرها با مردم، نخبگان،‌ روحانیت و ... نیز نشست‌هایی را برگزار کرده و مشکلات استان‌ها را از نزدیک بررسی کرده است.

مصطفی‌محمد نجار همچنین اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را یکی دیگر از اقدامات اساسی دولت برشمرد و گفت: این حرکت اتفاقی بی‌نظیر در کشور بوده که سبب صرفه‌جویی 15 میلیون دلاری سوخت شد.

وی اظهار کرد: زمانی مصرف 75 میلیون لیتر بود که اکنون با وجود افزایش خودروها این میزان مصرف به کمتر از 60 میلیون لیتر رسیده است.

وزیر کشور از اجرای این قانون به عنوان یک انقلاب اساسی در کشور یاد کرد و گفت:‌ اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تبعات خوبی در کشور داشته و یکی از مصادیق اجرای عدالت بوده است.

وی همچنین توزیع سهام عدالت،‌ برنامه‌های اشتغال، ‌مسکن مهر را از اقدامات موثر دولت در راستای اجرای عدالت برشمرد و افزود: تمام این اقدامات سبب اقتدار نظام در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

مصطفی‌محمد نجار با اشاره به برنامه‌های نظام اسلامی برای بنیان‌های اقتصادی تصریح کرد:‌ البته دشمنان تلاش داشته تا با تحریم‌ها در اجرای این برنامه‌ها خلل ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون کشورهای غربی با مشکلات عدیده اقتصادی دچار بوده و حوادثی نظیر خودکشی‌های افراد را به خاطر مشکلات اقتصادی شاهد هستیم، گفت:‌ با وجود تمام مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کرده، لیکن جمهوری اسلامی کشوری قوی و دارای ذخایر غنی فراوانی بوده که همچنان در مسیر رشد و تعالی حرکت می‌کند.

وزیر کشور انقلاب مصر را الگو گرفته از جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: البته اینکه استکبار می‌خواهد انقلاب مصر و تحولاتی که در این کشور روی داده را به نام خود مصادره کند،‌ چیز دیگری است.

وی ظرفیت‌های خراسان‌شمالی در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ وجود 301 کیلومتر مرز بین‌المللی با ترکمنستان،‌ هم‌نشینی قومیت‌های مختلف، صنایع دستی و ... از ظرفیت‌های این استان بوده که باید در جهت رشد و توسعه استان برنامه‌ریزی شود.

نجار همچنین سرمایه‌گذاری 730 میلیارد تومانی در حوزه سرمایه‌گذاری، ایجاد هفت شهرک و چهار ناحیه صنعتی، در دست اجرا بودن 50 طرح گازرسانی روستایی، اجرای 208 طرح آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی، عملیاتی‌شدن فرودگاه بین‌المللی و مسکن مهر را از اقدامات مثبتی دانست که طی دو سال گذشته توسط استاندار اسبق استان اجرا شده و باید این طرح‌ها با شتاب بیشتری تداوم یابد.

وی همچنین در مورد تغییر استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: این تغییرات برای خدمتگزاری هرچه بیشتر بوده و منافع مردم نیز در آن دیده و در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور همچنین به استاندار جدید خراسان‌شمالی توصیه کرد تا در حوزه‌های برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری، ساده زیستی، در میان مردم بودن،‌ خدمت بی‌منت، صرفه‌جویی، اجتناب از هزینه‌های غیرضروری، عدم پذیرش هرگونه توصیه اهتمام لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول