اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تحریم‌ها فرصتی برای ترقی و تعالی علمی ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌ها فرصت بسیاری عالی برای ترقی و تعالی علمی ایران درست کرده است.

تحریم‌ها فرصتی برای ترقی و تعالی علمی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به تحریم‌های غرب اظهار داشت: 33 سال است که آمریکا و غرب ما را در برابر انواع فتنه‌ها از جمله تحریم قرار داده است و جرم ما جز حفظ استقلال و حاکمیت ملی و نرفتن زیر بار ظلم نیست.

وی مقاومت 33 ساله ملت ایران در برابر انواع فتنه‌های سنگین را ستود و تصریح کرد: از سال 2006 ایران هدف شش قطعنامه شورای امنیت و ده‌ها فقره تحریم یک‌جانبه از سوی اروپا و آمریکا بوده است و هدف از این فشار عظیم یک ظاهر و یک باطن دارد.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در ظاهر مراد و هدفشان تعطیلی فناوری هسته‌ای است اما این ظاهر قضیه است چون آنها می‌دانند که نتیجه این تحریم‌ها نه تنها مهار ایران هسته‌ای نیست بلکه ایران هسته‌ای با آن به رشد بیشتری هم رسیده است بنابراین مراد اصلی آنها مجازات مردم ایران و به تنگ آوردن آنها است.

این مسئول در این خصوص به فرمایش مقام معظم رهبری استناد کرده که فرموده‌اند سیاست استکبار زمین زدن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از راه اقتصاد است.

وی در ادامه اضافه کرد: بعضی از کشورهای اروپایی گفته‌اند که ما در تحریم ایران قربانی می‌شویم ولی این قربانی شدن در برابر سرنگونی ایران ارزش دارد این اظهارات نشان می‌دهد که ملت ایران کار بسیار بزرگی را انجام داده است و این تحریم‌ها نه در روند پیشرفت علمی ایران اثری می‌گذارد و نه منجر به نارضایتی اجتماعی می‌شود چون مردم بزرگ ما متوجه شده‌اند که انقلاب اسلامی آخرین فرصت برای رسیدن به جایگاه اصلی در چینش ملت‌ها است.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: این تحریم‌ها ناظر بر زندگی عادی مردم است آنها با این تحریم‌ها می‌خواهند شکاف سیاسی و نارضایتی اجتماعی درست کنند.

عاملی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی آنها بعد از سال‌ها تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند که علت اصلی پایداری، مقاومت، استقامت و شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی مردم ایران است و ولایت نیز با همین مردم منویات خود را پیش می‌برد.

مسئولیت هرگونه اقدام از طرف ایران با غربی‌ها می‌باشد

به گزارش فارس، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تحولات عظیم موشکی ایران و مانور پیامبر اعظم هفت را نشانه خوبی دانست که تحریم‌ها فرصت بسیار عالی برای ترقی و تعالی ایران درست کرده است.

عاملی در ادامه یادآور شد: روحیه عنادورزی و زورمداری در غرب اگر ادامه یابد به طور طبیعی ایران به سمتی می‌رود که مسئولیت هرگونه اقدامات با خود غربی‌ها می‌باشد.

وی گفت: در این 33 سال غرب و علی‌الخصوص آمریکا به طور مداوم اشتباه کاشته و ندامت درو کرده است اما این بار که آخرین گلوله خود را شلیک کرده‌اند ندامت آنها ندامت کبری می‌باشد.

عاملی افزود: آمریکا در این تحریم از ترس این‌که مورد اعتراض جامعه جهانی قرار گیرد 18 کشور را که خریدار اصلی نفت ایران هستند، معاف کرده که این نشان‌دهنده این است که ایران را نمی‌توان از سیستم جهانی حذف کرد.

وی با اشاره به قرارداد دانش فنی در راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل با شرکت اروپایی که هفته گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: این‌گونه مخالفت‌ها با تحریم نشان می‌دهد که ضرر اصلی در این تحریم‌ها متوجه خود غرب است.

خطیب جمعه اردبیل با تشکر از تلاش شهرداری در آسفالت شهر از نمایندگان خواست مصوبه هیئت دولت در اردبیل مبنی بر اعطای 50 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان را به طور جدی پیگیری نمایند.

عاملی همچنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از بازاریان و کسبه خواست که حال مردم را که میهمانان خداوند متعال هستند، مراعات نمایند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول