اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

رسالت آموزش و پرورش تربیت الهی فرزندان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت فرزندان بر مبنای معیارهای الهی و دینی است.

رسالت آموزش و پرورش تربیت الهی فرزندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی عصر شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان زن آموزش و پرورش استثنایی کشور که در ارومیه برگزار شد، گفت: در سیستم آموزش و پرورش باید به نقش معلم به عنوان تسهیل‌گر امر تعلیم و تربیت فرزندان توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: رسالت ذاتی آموزش و پرورش تربیت و تعلیم فرزندان بر مبنای تعالیم الهی است که در حال حاضر به وضوح در سراسر کشور مشاهده می‌شود.

سمرقندی با اشاره به تغییر کارکرد آموزش و پرورش در سال‌های اخیر بیان کرد: با اینکه در سال‌های گذشته آموزش و پرورش تنها به عنوان نهاد آموزشی شناخته می‌شد اما در سال‌های اخیر این دیدگاه به دید فرهنگی و تربیتی تغییر یافته است.

وی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نهضت کشوری حفظ قرآن و راه‌اندازی مدارس قرآنی از اقدامات قابل توجه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر بوده که موجب تغییر نگرش مردم به این وزارتخانه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در پایان گفت: در این استان بیش از 148 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان از توجه این قشر به معارف الهی دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی هم گفت: نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان زن آموزش و پرورش کشور به میزبانی ارومیه برگزار شد.

آرزو محمدی اظهار داشت: این مسابقات امسال برای نخستین بار در سطح کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برگزار شد.

وی با اشاره به رشته‌های قرآنی این مسابقات گفت: مسابقات قرآن کارکنان زن آموزش و پرورش کشور که حدود 60 نفر از کل کشور بودند در سه رشته تفسیر جزء یک و دو، قرائت قرآن، حفظ دو جزء یک و دو و  حفظ پنج جزء پیوسته به رقابت پرداختند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از کل کشور 20 استان در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات توسعه فرهنگ قرآنی در بین کارکنان زن آموزش و پرورش کشور است.

وی اضافه کرد: از رتبه‌های برتر هر رشته به تعداد چهار نفر تجلیل به عمل خواهد آمد و این چهار نفر به مرحله مسابقات کشوری کارکنان کل آموزش و پرورش راه پیدا می‌کنند.

محمدی در زمینه افراد شرکت‌کننده از استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: رتبه‌های برتر استانی که تعداد آنها سه نفر است از آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول