اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

99 درصد صادرات استان مرکزی متعلق به 6 درصد واحدهای صنعتی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شش درصد از صنعت استان مربوط به واحدهای بزرگ صنعتی است که این واحدها 99 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

99 درصد صادرات استان مرکزی متعلق به 6 درصد واحدهای صنعتی است

علیرضا زاوشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به منظور شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنعتی تمامی شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی بر اساس تعداد کارگران به سه دسته کوچک، بزرگ و متوسط تقسیم شده‌اند که در واحدهای کوچک یک تا 50 نفر، واحدهای متوسط 50 تا 100 نفر و واحدهای بزرگ از 100 نفر به بالا مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 87 درصد از واحدهای صنعتی استان کوچک، 7 درصد متوسط و 6 درصد به عنوان واحدهای بزرگ شناخته می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 84 درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بخش صنعت و معدن استان مربوط به واحدهای متوسط و بزرگ و 16 درصد مربوط به واحدهای کوچک است.

زاوشی با بیان اینکه 99 درصد از صادرات استان توسط واحدهای بزرگ صورت می‌گیرد خاطر نشان ساخت: بیشترین ارزش افزوده، اشتغال و صادرات مربوط به واحدهای بزرگ صنعتی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کلینیک صنعت استان گفت: بخش خصوصی در زمان طراحی این پروژه مسئولیت ساخت این کلینیک را بر عهده گرفت، اما در ادامه به دلایلی از انجام این کار انصراف داد و قرار بر این است این کلینیک با همکاری بخش دانشگاهی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول