اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد

برخورد قاطع پلیس گیلان با تخلفات رانندگی در تابستان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه حوادث ترافیکی دغدغه اصلی پلیس استان است، گفت: برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز و توقیف خودروهای متخلف اولویت کاری پلیس گیلان در تابستان امسال است.

برخورد قاطع پلیس گیلان با تخلفات رانندگی در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای کاهش حوادث جاده‌ای استان اظهار کرد: گیلان یک کلانشهر بزرگ با شرایط خاص ترافیکی است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای شرایط منحصر به‌فرد ترافیکی است، افزود: تراکم جمعیت بالا، توریستی بودن استان، شرایط خاص آب و هوایی و ... شرایطی را فراهم کرده تا حوادث ترافیکی در استان به یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی پلیس تبدیل شود.

این مسئول گفت: پلیس راه گیلان با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی با تلاش مضاعف و به صورت شبانه‌روزی تمام امکانات خود را به‌کار گرفته است و بدون تردید اگر این تلاش مخلصانه نبود امروز وقوع حوادث رانندگی در استان افزایش چند برابری پیدا می‌کرد.

وی مرگ 173 نفر در تصادفات سه ماهه نخست امسال را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: باید با تدابیر لازم کشته‌های حوادث جاده‌ای هرچه سریع‌تر به حداقل ممکن کاهش یابد.

قائدرحمتی بیشترین فوت شدگان حوادث جاده‌ای را موتورسیکلت سواران نامید و تصریح کرد: با توجه به شرایط استان و استفاده بسیار زیاد از موتورسیکلت توسط مردم به ویژه روستاییان و بی‌توجهی آنها نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی، موجب افزایش حوادث موتورسیکلت‌ها شده است.

وی عدم استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه و لباس مخصوص موتورسواری را موجب افزایش تلفات جانی در این گروه از استفاده کنندگان ناوگان حمل و نقل عنوان کرد.

رئیس پلیس گیلان بر ضرورت برخورد قاطع با تخلفات رانندگان در ایام تابستان تاکید کرد و یادآور شد: فصل تابستان شرایط خاص ترافیکی خود را دارا بوده و استان گیلان میزبان چند میلیون مسافر خواهد بود بنابراین فراهم کردن شرایط مطلوب ترافیکی از اهمیت خاصی برای پلیس برخوردار است و در این راستا اولویت کاری پلیس راه گیلان برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و توقیف خودروهایی که رانندگان آنها مرتکب دو تخلف همزمان می‌شوند، متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری تمام سازمان‌ها و نهادهای دخیل در امر ترافیک استان و همکاری مردم و رانندگان گرامی شاهد کاهش تخلفات و حوادث رانندگی در جاده‌های استان باشیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول