اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عفاف و حجاب

مردم قم در حمایت از حجاب و عفاف راهپیمایی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مردم قم 21 تیرماه در حمایت از حفظ عفاف و حجاب در جامعه، راهپیمایی می‌کنند.

مردم قم در حمایت از حجاب و عفاف راهپیمایی می‌کنند

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان و روز حجاب و عفاف اظهار داشت: استانداری قم برای این روز برنامه‌هایی مدنظر گرفته که برگزاری نشست تخصصی حجاب با همکاری حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در سالن همایش‌های این اداره‌کل از این جمله است.

وی ابراز داشت: این همایش 20 تیرماه به منظور تبیین اهمیت موضوع حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار قم در امور بانوان خاطر نشان کرد: در این نشست ابراهیم شفیعی‌سروستانی به تشریح جایگاه و اهمیت حجاب خواهد پرداخت.

وی از راهپیمایی مردم قم در 21 تیرماه به منظور بزرگداشت این معروف بزرگ در جامعه خبر داد و افزود: راهپیمایی روز حجاب و عفاف ساعت 18 و 30 از میدان روح‌الله به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

ظهیری اظهار داشت: اقدامات دیگر در زمینه حجاب و عفاف در طول سال توسط اداره‌کل امور خانواده و بانوان استانداری انجام می‌شود که نظارت بر پوشش بانوان در محیط‌های اجتماعی و ادارات از این جمله است.

وی ادامه داد: نظارت بر فروشگاه‌های عرضه محصولات اختصاصی و البسه بانوان و محیط‌های کاری که بانوان در آن مشغول هستند از دیگر اموری است که استانداری قم به آن اهتمام دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اضافه کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف فعالیت‌های آموزشی در رابطه با حجاب و عفاف و پاسخ به پرسش‌های بانوان در این زمینه در طول سال انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری در موضوع اعمال قانون در زمینه حجاب وارد نشده است چرا که حجاب مقوله‌ای فرهنگی است و از جنس اعمال قانون نیست.

ظهیری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه افزود: اداره‌کل امور خانواده و بانوان استانداری قم تعامل بسیار خوبی با آموزش و پرورش دارد و تلاش می‌کند از طریق مدارس این موضوع را در جامعه ترویج کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به نقش مراکز آموزش عالی در زمینه ترویج حجاب و عفاف ادامه داد: مسئولان این مراکز نیز باید پاسخگوی وضعیت حجاب و عفاف در مجموعه‌های خود باشند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از طراحان مد و لباس اظهار داشت: در زمینه طراحی مد و لباس استانداری قم با کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاهی را در پائیز سال جاری برگزار خواهد کرد.

ظهیری خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه از فعالان دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که در عرصه حجاب و عفاف فعال هستند، دعوت می‌شود تا به ارائه دستاوردهای خود بپردازند.

وی گفت: هدف استانداری قم در حمایت از این حرکت‌ها، ترویج پوشش اسلامی با حفظ معیارهای بومی در میان بانوان کشورمان است تا یک الگوی اسلامی ایرانی جامع و قابل عرضه به قشرهای مختلف در جامعه ارائه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوعی نیست که تنها به یک نهاد مربوط باشد بلکه باید برای کسب موفقیت در فعالیت‌های مربوط به حجاب و عفاف، تمام نهادهای فرهنگی و مذهبی با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: این موضوع نباید اختصاص به یک روز یا یک هفته داشته باشد بلکه آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی باید در طول سال استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول