اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

پیشرفت 97 درصدی بزرگترین مجتمع الفین جهان در عسلویه

خبرگزاری فارس: مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پیشرفت 97 درصدی بزرگترین مجتمع الفین جهان در عسلویه خبر داد.

پیشرفت 97 درصدی بزرگترین مجتمع الفین جهان در عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، احمدرضا حیدرنیا اظهار داشت: با توجه به پیشرفت 97 درصدی بزرگترین مجتمع الفین جهان در عسلویه، به‌زودی فاز نخست این مجتمع وارد مدار تولید خواهد شد.

وی افزود: فاز نخست این مجتمع با عنوان پتروشیمی کاویان یکی از طرح‌های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی است که به زودی در مدار تولید قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: پس از راه‌اندازی فاز نخست، پتروشیمی کاویان توان تولید بیش از یک میلیون تن اتیلن را خواهد داشت و فرآورده‌های هیدروکربوری دیگری نیز در این واحد تولید خواهد شد.

حیدرنیا ادامه داد: باتوجه به اینکه 80 درصد قطعات مورد استفاده در پتروشیمی کاویان داخلی است یکی از دستاوردهای اجرای این طرح، تلاش برای خودکفایی و بی‌اثر کردن تحریم‌هاست.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با بهره‌برداری کامل از هر دو فاز پتروشیمی کاویان، این مجتمع با ظرفیت تولید 2 میلیون تن اتیلن در سال به بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده این محصول در کشور و جهان تبدیل خواهد شد.

وی گفت: شرکت پتروشیمی کاویان، مجری طرح الفین 11 در سایت 2 عسلویه است که عملیات اجرایی آن از سال 1385 برای تامین خوراک خط لوله اتیلن غرب آغاز شده است.

حیدرنیا افزود: برای اجرای این پروژه حدود 484 میلیون یورو و 3 هزار و 162 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی کاویان، نماد توانمندی متخصصان داخلی است یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله قصد دارد با اجرای هشت طرح جدید الفینی، حدود 7 میلیون و 568 هزار تن به ظرفیت تولید اتیلن بیفزاید.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول