اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری مستعد پرورش ماهیان خاویاری است

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان مستعد تولید و پرورش ماهیان خاویاری است.

چهارمحال و بختیاری مستعد پرورش ماهیان خاویاری است

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 16 هزار تن ماهی در 300 مزرعه پرورش ماهی در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری توانایی بسیاری در تولید و پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: با توجه به این ظرفیت مطلوب و مناسب، در حال حاضر در شهرستان لردگان ماهی پرورش در قفس و همچنین گونه‌های جدید خاویار تولید و پرورش داده می‎شود.

پیرعلی اضافه کرد: برای تولید و پرورش ماهی در سد کارون 4 از روش‌های نوین آبزی‌پروری استفاده شده تا علاوه بر افزایش کمی، میزان کیفیت تولیدات نیز ارتقا یابد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش تولیدات ماهی و ساخت مجتمع‌های جدید پرورش ماهی در این استان را جزو برنامه‌های سال‌جاری این سازمان برشمرد و گفت: متاسفانه محدودیت منابع و فعالیت مزارع غیر مجاز و بالا بودن هزینه آبزی‌‌پروری در استان پیشرفت برنامه‌ها را با اختلال مواجه کرده است.

وی از اتمام مراحل اجرایی طرح‌های نیمه تمام آبزی‌پروری در این استان خبر داد و افزود: علاوه بر اقدامات صورت گرفته به‌منظور تقویت این بخش پرداخت وام و صدور پروانه به پرورش‌دهندگان ماهی از دیگر اقدامات شیلات استان محسوب می‌شود.

پیرعلی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت در ایجاد اشتغال توجه به امر آبزی‌‌پروری است، خاطرنشان کرد: پرورش انواع آبزیان در مناطق مختلف استان همراه با توجیه اقتصادی و سوددهی افزون بر 36 درصد است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرصت‌های اشتغالزایی ایجاد شده در این استان، گفت: پرورش ماهی در این استان زمینه اشتغال 4 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول