اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی خبر داد

تشکیل 59 پرونده قاچاق از ابتدای سال در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از تشکیل 59 پرونده قاچاق طی سه ماه نخست سال جاری در استان خبر داد.

تشکیل 59 پرونده قاچاق از ابتدای سال در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قلندری صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار کرد: در این زمینه 71 نفر در سطح استان دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین 30 پرونده با جرایم بیش از 10 میلیارد تومان در سطح استان تشکیل شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی به کمیته‌های فعال در زیرمجموعه این کمیسیون اشاره و تصریح کرد: در کمیته پیشگیری طرح‌های ایران‌کد و طرح نظارتی شبنم در دستور کار قرار دارد.

قلندری ادامه داد: همچنین در کمیته فرهنگی و تبلیغات این کمیسیون، نظرسنجی از افرادی که به خرید کالای خارجی تمایل دارند، انجام شده که نظرسنجی خوبی در سطح کشور بوده و قرار است در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

وی افزود: یکی دیگر از بحث‌های مدنظر در این کمیسیون وجود گلوگاه‌هایی است که در برخی از مواقع مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از توقیف 291 دستگاه تانکر حمل سوخت در سطح استان خبر داد و گفت: در همین راستا 46 دستگاه تانکر نیز در سطح استان تعیین تکلیف شده‌اند.

قلندری تصریح کرد: در راستای تقویت و تجهیز اداره کل استاندارد نیز کارهای خوب و قابل قبولی در این کمیسیون انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی ماهیرود اشاره کرد و گفت: در ابتدا صادرات ترانزیت در این پایانه مرزی انجام می‌شد که در حال حاضر این کار دیگر صورت نمی‌گیرد که از مسئولان درخواست داریم صادرات ترانزیت را در این پایانه مرزی فعال کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی به ارزی که در اختیار زائران عتبات عالیات قرار می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: زائران اقدام به خرید کالاهای بی‌کیفیت می‌کنند و باید تدابیری اندیشیده شود تا ارز کمتری از کشور خارج شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول