اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی:

مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد احساس ناامنی در مردم است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد احساس ناامنی در مردم است.

مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد احساس ناامنی در مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار احمدرضا رادان ظهر امروز در همایش ملی "احساس امنیت، نظم و امنیت" در خرم آباد با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد احساس ناامنی در مردم است، گفت: پرداختن به یک مسئله یا حادثه بیش از حد از سوی برخی مسئولان و رسانه‌ها به نوعی دامن زدن به مقوله احساس ناامنی است که باید اجتناب شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و مولفه‌های فرهنگی به دلیل کارکردها و اثرات گسترده‌ای که دارند، از عوامل مهم و موثر در مقوله احساس امنیت روانی محسوب می‌شوند، یادآور شد: احساس امنیت در جامعه وظیفه‌ همه مردم و مسئولان است.

سردار رادان با بیان اینکه ایران اسلامی از یک امنیت بالایی برخوردار است، گفت: در مقوله احساس امنیت، مسئولیت تنها متوجه چهره‌های علمی، سیاسی، مدیران اجرایی و دستگاه‌ها نیست، هرچند که این‌ها اثرگذاری بیشتری دارند، همه مردم به نوعی در این زمینه مسئول هستند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در سایه مجاهدت رزمندگان، خون شهدا و ایثارگری جانبازان ایران اسلامی امروز از امنیت بالایی برخوردار است و به واقع می‌توان مدعی شد که به احساس امنیت دست یافته‌ایم.

سردار رادان با اشاره به اینکه ارزش‌ها، رفتارها و باورها و همچنین کالاها و محصولات، عوامل اصلی شکل‌دهنده فرهنگ هستند، اظهار داشت: بر همین اساس این حوزه نقش مهم و برجسته‌ای در مقوله احساس امنیت روانی در جامعه دارد.

 وی گفت: احساس امنیت معلول یک سری شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، به طوری که نحوه طراحی مبلمان شهری نیز می‌تواند در این مقوله تأثیرگذار باشد و نسبی بودن، ذهنی بودن و تجزیه‌ناپذیر بودن را می‌توان از جمله ویژگی‌های امنیت برشمرد.

وی جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلام ایران را نتیجه پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف دفاعی، نظامی و علمی به پیشرفت‌های چشمگیری نایل شده دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم به مقابله با ایران اسلامی پرداخته که قطعاً موفق نمی‌شود.

سردار رادان با بیان اینکه احساس امنیت باید عامه‌پسند باشد و شمول داشته باشد تا بتواند تأثیر مثبت خود را در جامعه بگذارد، گفت: مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد احساس ناامنی در مردم است و در شرایطی که در جنگ هشت ساله به صورت جانانه و با اقتدار وارد صحنه شدیم، اما در مقابله با جنگ نرم به این شکل عمل نکرده‌ایم.

وی گفت: وظیفه شرعی، دینی و قانونی همه است تا هر مسئله‌ای به حد و اندازه آن پرداخته و از بزرگنمایی خودداری کنند.

همایش ملی احساس امنیت، نظم و امنیت توسط فرماندهی انتظامی استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/ل10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول