اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

بازنشستگی پیش از موعد کمبود نیرو ایجاد نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اینکه بیشتر مازاد نیروی آموزش و پرورش در مورد فرهنگیان خانم است با اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد، کمبودی از نظر نیرو پیش نمی‌آید.

بازنشستگی پیش از موعد کمبود نیرو ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوبه جدید مجلس در مورد بازنشستگی پیش از موعد، یک اصلاحیه بر این قانون بوده و تمام قوانین مانند قبل است به جز بحث پنج سال ارفاقی که مانند گذشته به متقاضیان جدید تعلق نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: براساس اصلاحیه قانون بازنشستگی پیش از موعد خانم‌ها با 20 سال سابقه و بالاتر و آقایان با 25 سال سابقه و بالاتر می‌توانند بازنشسته شوند.

این مسئول گفت: تاکنون حدود 850 نفر با این قانون جدید بازنشسته شده‌اند که تعداد بسیاری از آنها را بانوان شاغل در آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند.

روزی‌طلب افزود: تابستان امسال تابستان پرکار ادارات آموزش و پرورش این استان است به دلیل اینکه پایه اول راهنمایی از سال جدید حذف می‌شود و آموزش‌های وسیعی برای این معلمان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، 2 هزار و 826 کلاس پایه ششم ابتدایی همین تعداد معلم نیاز دارد که در سال تحصیلی جدید از معلمان اول راهنمایی این استان برخی وارد دوره ابتدایی و برخی وارد دوره متوسطه می‌شوند و این تفکیک براساس علاقمندی خود معلمان و توانمندی آنها صورت می‌گیرد و یکسری امتیازات برای کسانی که در پایه ششم ابتدایی تدریس کنند در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، گستردگی آموزش‌های ضمن خدمت تابستان امسال از آن رو است که کتاب‌های پایه ششم جدید و پایه دوم ابتدایی تغییر کرده است.

وی افزود: دروس محتوای الکترونیک و مباحث اجتماعی هر دو به صورت کارگاهی و پژوهشی برای پرورش قوای خلاقه دانش‌آموزان و افزایش توان حل مسئله آنان در نظر گرفته شده است.

مقام ارشد آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: 295 مدرس از این استان به تهران اعزام شدند و در دوره‌های آموزشی کلاس دوم و ششم ابتدایی شرکت کردند.

وی تاکید کرد: بنا بر طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش توانایی طرح و حل مسئله مهم‌تر از افزایش معلومات به صورت غیرکاربردی است.

روزی‌طلب یکی از ایرادهای سیستم قبلی آموزشی را عدم آمادگی دانش‌آموز ابتدایی در بدو ورود به دوره راهنمایی دانست که باعث ریزش در این مقطع می‌شد و با سیستم 3-3-6 سازمان روانی دانش‌آموز برای پذیرش معلمان و دروس پرتعدادتر آماده می‌شود.

مقام ارشد آموزش عمومی استان فارس افزود: آموزش‌های وسیع در زمینه هوشمند‌سازی به همراه آموزش‌های بینشی و بصیرت‌افزایی دیگر مواردی است که ذیل این آموزش‌های ضمن خدمت انجام می‌شود و امسال 236 نفر از فارغ‌‌التحصیلان تربیت معلم جذب و یک‌هزار و 130 معلم حق‌التدریسی نیز در این استان رسمی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلاس‌های مدارس ابتدایی مضربی از پنج است که به دلیل افزوده‌شدن مقطع ششم تعداد اتاق‌ها در مجموع باید مضربی از شش باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس برای این منظور از هر سه مدرسه راهنمایی یکی آزاد و به مدرسه ابتدایی تبدیل می‌شود که اگر شش کلاس داشته باشد به راحتی به مدرسه ابتدایی قابل تبدیل است و در غیر این صورت اتاق‌هایی که به عنوان اتاق دفتردار، مدیر یا انبار و ... اختصاص داده شده با یکدیگر ادغام می‌شود تا یک کلاس آزاد شود.

وی اضافه کرد: 476 کلاس از طریق جا‌به‌جایی مدارس راهنمایی، 674 مورد از طریق تغییر کاربری اتاق، 310 کلاس با اعتبار نوسازی مدارس و مابقی نیز از محل گردشی‌بودن مدارس برای برپایی کلاس ششم آماده می‌شود.

روزی‌طلب تصریح کرد: در صورتی که باز نیز کلاس کم داشته باشیم از اتاقک‌های پیش ساخته به عنوان دفتر استفاده کرده و محل دفاتر مدارس را به فضای کلاسی اختصاص می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تسریع در فرایند هوشمندسازی مدارس به منظور عقب‌نماندن از سایر استان‌ها تاکید کرد و گفت: بنابر مصوبه هیئت دولت هر اداره در استان باید یک مدرسه شش کلاسه یا شش کلاس را در شش مدرسه جداگانه هوشمند کند که البته در این مرحله از طرح، هزینه‌های این کار چندان سنگین نیست.

به گفته وی، هر کلاس نزدیک به 3 میلیون تومان هزینه دارد و بنا بر دستور استاندار تمام اداره‌ها تا اول شهریور باید این کار را انجام دهند.

روزی‌طلب با اشاره به طرح ایرادات قانونی برای خرید اموال از طرف ادارات و اهدا به بحث هوشمندسازی از وجود مصوبه‌ای سخن گفت که در اختیار دادن برخی اموال برای امور آموزشی را مجاز دانسته است.

وی تصریح کرد: هوشمندسازی مزایای بسیاری را برای مدارس دارد که از آن جمله می‌توان به توسعه تفکر خلاق و پرورش ایده‌ها، ارتقای تعامل بین مدرسه، دانش‌آموز و اولیا، افزایش فرصت‌های آموزشی، دسترسی عادلانه و انعطاف‌پذیر به آموزش و فراهم‌شدن شرایط تولید دانش در کلاس‌های درس اشاره کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول