اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

3500 متقاضی جدید خواهان بهره‌مندی از خدمات بهزیستی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون سه هزار و 412 نفر برای بهره‌مندی از خدمات بهزیستی در نوبت قرار دارند.

3500 متقاضی جدید خواهان بهره‌مندی از خدمات بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا کاظم‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: 384 پرونده مربوط به حوزه اجتماعی،‌ 325 پرونده در حوزه پیشگیری و دو هزار و 703 پرونده مربوط به حوزه توان‌بخشی هستند.

وی همچنین شمار افراد زیرپوشش خدمات بهزیستی در خراسان‌شمالی را 50 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل؛ 21 هزار و 466 پرونده است.

کاظم‌زاده پنج هزار و 861 مورد از این پرونده‌ها را مربوط به حوزه اجتماعی، هزار و 554 مورد را مربوط به حوزه پیشگیری و 14 هزار و 51 مورد را مربوط به حوزه توان‌بخشی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: صرفاً 14 هزار معلول در این استان به عنوان جامعه هدف زیر پوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد سهم سه درصدی استخدام معلولان گفت: این از الزامات قانونی بوده که دستگاه‌ها باید در استخدام‌ها رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در استخدامی‌های جدید و تبدیل وضعیت‌ها به این موضوع توجه شده است، افزود: دادگستری خراسان‌شمالی در جذب سه درصد معلولان رتبه برتر کشور را کسب کرده که لوحی از سوی معاون اول رئیس جمهور به همین منظور اهدا شده است.

کاظم‌زاده همچنین درباره وضعیت مناسب‌سازی محیط‌های اداری و شهری در استان گفت: هم‌اکنون 29 درصد از فضاهای اداری و شهری استان مناسب‌سازی شده که نسبت به میانگین کشوری دو درصد بالاتر است.

وی بیشترین فضاهای مناسب‌سازی شده در خراسان‌شمالی را مربوط به شهرستان شیروان عنوان کرد و افزود: همچنین بجنورد پایین‌ترین فضای مناسب‌سازی شده را در استان دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی در پاسخ به سوالی در مورد فرزندخواندگی نیز گفت: صرفاً طی امسال 30 کودک پس از گذراندن مراحل قانونی به زوج‌هایی که امکان فرزنددار شدن را نداشته، تحویل شد.

وی همچنین شمار پرونده‌های متقاضی فرزندخواندگی در خراسان‌شمالی را 100 پرونده عنوان کرد.

کاظم‌زاده در ادامه از اجرای 20 برنامه به مناسبت هفته بهزیستی در خراسان‌شمالی خبر داد.

وی با بیان اینکه هفته بهزیستی از 24 تا 31 تیرماه همین ماه ادامه دارد، تصریح کرد:‌ شعار امسال هفته بهزیستی توانمندسازی مددجویان بوده که در این راستا اداره کل بهزیستی آن را به عنوان یک محور دنبال می‌کند.

کاظم‌زاده برگزاری پیاده‌روی، دیدار با امام جمعه، دیدار با استاندار، گلباران مزار شهدا، دیدار با مددجویان را از جمله برنامه‌های این هفته در استان اعلام کرد.

وی همچنین افتتاح 267 واحد مسکونی و همچنین برپایی همایش بزرگ خانواده بهزیستی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت:‌ علاوه بر این برنامه‌ها از مادران معلولان، مددجویان نمونه، خیران حوزه بهزیستی، طی مراسم‌هایی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام ایاب و ذهاب معلولان در سامانه از تمام معلولان هدف بهزیستی خواست تا در صورت نیاز اطلاعات و تقاضای خود را در این سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول