اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه اخیر در فارس صورت گرفت

مراجعه 4000 معتاد به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس گفت: در سه ماه اخیر 4 هزار معتاد به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان مراجعه کردند.

مراجعه 4000 معتاد به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معصومه فروتن بعدازظهر امروز در حاشیه همایش پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: از 4 هزار نفری که به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی فارس مراجعه کردند، 30 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس افزود: 38 مرکز درمانی در استان فارس فعال بوده که فعالیت تمام آن‌ها به صورت سرپایی و به طور کامل رایگان است.

وی از اعطای مجوز به 10 کمپ ترک اعتیاد در فارس خبر داد و گفت: 10 کمپ ترک اعتیاد در استان فارس از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند که این تعداد رو به افزایش است.

فروتن با اشاره به فعالیت پنج مرکز گذری درمان و ترک اعتیاد در شیراز گفت: این مراکز گذری علاوه بر ارائه یک وعده غذای گرم به مراجعه‌کنندگان که شامل معتادان پرخطر است، به آن‌ها آموزش‌های لازم برای ترک اعتیاد و معرفی خود به مراکز ترک اعتیاد را می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت چهار مرکز سرپناه شبانه در شیراز تصریح کرد: از این چهار مرکز سه مرکز برای آقایان و یک مرکز برای خانم‌هاست که فرد طرد شده می‌تواند شب تا صبح را آنجا سپری کند.

به گفته معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس 16 تیم سیار بهزیستی نیز در سطح شیراز فعال است.

وی در ادامه با اشاره به خطرات و آسیب‌های مواد مخدر صنعتی گفت: فعالیت سازمان بهزیستی در سه بخش پیشگیری، درمان و کاهش آسیب است که در این راستا برگزاری 50 همایش آموزشی در سال جاری در تمام شهرستان‌های فارس در دستور کار قرار دارد.

فروتن افزود: از اوایل سال جاری 15 همایش آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فارس برگزار شده است.

وی از فعالیت اجتماعات محلی در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد نیز سخن گفت و افزود: در حال حاضر بیش از 80 اجتماع مردم‌محور محلی در فارس فعال است که 30 اجتماع آن در شیراز و در محلات آسیب‌پذیر قرار دارد.

به گزارش فارس، همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور انجمن‌های فعال در این حوزه و مسئولان استانی و کشوری در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول