اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل خبر داد

آمادگی 456 مسجد آمل برای ورود به ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل از آمادگی و غبارروبی 86 مسجد شهری و 370 مسجد روستایی آمل برای ورود به ماه مبارک رمضان خبر داد.

آمادگی 456 مسجد آمل برای ورود به ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمد قنبری عصر امروز در نشست با خبرنگاران بیان داشت: آمل شهری با سابقه قوی دینی، علمی، فقهی و سیاسی است که این امر بار مسئولیت را بر دوش مسئولان سنگین‌تر می‌کند.

وی با تاکید اینکه نظافت در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: غباروبی مساجد در شهر و روستا از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که مسئولان مساجد با کمک مردم برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده و مهیا می‌شوند.

قنبری با اشاره به اینکه نظافت و پاکیزگی مساجد که مهم‌ترین پایگاه‌ها برای تبلیغ دین هستند در احادیث و روایات بسیار تاکید شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه قشر جوان بخش زیادی از جامعه ما را تشکیل داده است مسئولان و متولیان امور مساجد باید بخشی از کارهای مسجد را به جوانان بسپارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل درباره تعداد مساجد شهری و روستایی این شهرستان یادآور شد: 86 مسجد در بخش شهری و 370 مسجد در بخش روستایی این شهرستان وجود دارد که همه این مساجد توسط متولیان و هیئت‌های امنا غباروربی می‌شوند ولی مسئولان شهری نیز در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان به صورت نمادین به غباروبی تعدادی از این مساجد می‌پردازند.

وی اظهار داشت: امسال سعی داریم با اعزام مبلغان و روحانیون آشنا و آگاه به مسایل روز و همچنین مسلط به مسایل دینی و شرعی در ماه رمضان برای نمازگزاران و روزه‌داران برنامه‌های متنوع دینی و مذهبی برگزار کنیم.

قنبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر فعالیت این اداره ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین مبارزه با بی‌حجابی ابراز داشت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه ما ترویج حجاب و فرهنگ عفاف در جامعه است تا پوشش مناسبی که مورد تاکید دین اسلام است در جامعه اسلامی تبلیغ شود.

وی اضافه کرد: از نیمه دوم سال 90 تاکنون طرح ویژه‌ای با حضور اساتیدی مجرب از قم و تهران برای تربیت مبلغان به ویژه طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار کردیم که در آن مباحث حجاب و عفاف به صورت کاربردی مطرح شد.

قنبری در پایان متذکر شد: اداره تبلیغات اسلامی به تنهایی نمی‌تواند پیگیر و مروج حجاب و عفاف در جامعه باشد بلکه باید در این راه مهم تمام دستگاه‌های فرهنگی با رویکرد آموزشی و تبلیغی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول