اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور قرآنی فرماندار نور:

احداث ساختمان جدید جامعه‌القرآن نور آغاز شد

خبرگزاری فارس: مشاور قرآنی فرماندار نور از آغاز احداث ساختمان جدید جامعه‌القرآن شهرستان نور با برآورد هزینه 600 میلیون تومانی خبر داد.

احداث ساختمان جدید جامعه‌القرآن نور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدصادق رضوی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای قرآن و نماز شهرستان نور بیان کرد: برای گسترش فرهنگ قرآنی نیاز است ابتدا روخوانی و روانخوانی قرآن تقویت شود و این امر در ادارات در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: گسترش فرهنگ قرآنی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، محافل عصری با قرآن یا شبی با قرآن با سخنرانی و تبیین مفاهیم قرآنی و انتقال پیام قرآن امکان‌پذیر است.

مشاور قرآنی فرماندار نور تصریح کرد: باید نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را آغاز کنیم و ابتدا هم از کارکنان ادارات شروع کنیم که با برگزاری کلاس‌ها و محافل قرآنی افراد به صورت داوطلبانه آیاتی از قرآن را تلاوت کنند و روخوانی و روانخوانی در آنان تقویت شود.

این فعال قرآنی از آغاز احداث ساختمان جدید جامعه‌القرآن شهرستان نور با برآورد هزینه 600 میلیون تومانی خبر داد و گفت: شهرداری نور همکاری کرده و پروانه رایگان صادر کرد و با کمک خیرین این مجموعه در حال اجرا هستیم.

وی افزود: این ساختمان در سه طبقه با مساحت یک‌هزار و 40 مترمربع احداث خواهد شد که البته در مسابقات اخیر بین‌المللی قرآن کریم یکی از نفرات اول از جامعةالقرآن کریم نور بود.

نماینده آموزش و پرورش نیز خواستار تعامل و هماهنگی بین ادارات و رابطان قرآن و نماز ادارات شد و گفت: دو مدرسه قرآنی جدید هم به عنوان مدارس خاص در نور در حال تاسیس و راه‌اندازی است.

کیومرث قاضی‌نژاد از جذب یک مربی برای هر 2 هزار و 500 نفر خبر داد و گفت: برای این منظور سه برادر و یک خواهر مربی قرآنی جذب شدند و همچنین در ایام ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه شهر برای کارکنان کلاس تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره طرح حافظان قرآن در آموزش و پرورش نور خبر داد و گفت: به 30 نفر برتر این جشنواره پلاک طلای قرآنی اهدا شد.

قاضی‌نژاد ادامه داد: در طرح ملی حفظ قرآن که باید 16 درصد از دانش‌آموزان زیر پوشش قرار می‌گرفتند، آموزش و پرورش نور موفق شد بیش از 17 درصد را پوشش دهد و برای این تعداد هم حدود 20 میلیون تومان جوایز در نظر گرفته و اعتبار آن نیز از سوی استان ابلاغ شد.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نور نیز با مهم دانستن حضور مسئولان در مباحث فرهنگی بیان کرد: ما در جلسات و مصوبات قوی هستیم اما در اجرا ضعیف عمل می‌کنیم و توجه جدی و کافی نداریم.

حجت‌الاسلام محمد حلیمی داشتن تقویم اجرایی سال، برگزاری جلسات در ادارات مختلف و اتصال به نماز جماعت، اعزام طلاب و روحانی برای برپایی نماز جماعت در ادارات و نیز برگزاری جشن تکلیف فرزندان را از امور لازم در گسترش فرهنگ نماز و قرآن در جامعه ذکر کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول