اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بویین زهرا خبر داد

برپایی جشنواره‌های قرآنی در بقاع متبرکه بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: در سال گذشته چندین دوره جشنواره قرآنی مختلف در بقاع متبرکه بویین زهرا برگزار شد.

برپایی جشنواره‌های قرآنی در بقاع متبرکه بویین زهرا

حجت‌الاسلام رضا کریمی در حاشیه همایش فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه فرهنگ وقف از جمله سنت‌های ارزشمند دینی است، اظهار کرد: باید سعی شود که با تشویق هرچه بیشتر مردم به این امر زمینه برای جهش و تولید همه جانبه در کشور فراهم شده و اهداف شوم دشمنان در ایجاد یأس و ناامیدی بین ملت با شکست مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح کشور در راستای احیای فرهنگ زکات و وقف صورت گرفته است، افزود: امیدواریم که با تلاش جدی‌ مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور این فرهنگ ناب و قدرتمند اسلامی روز به روز تقویت شده و عرصه برای سعادتمندی هر چه بیشتر نظام اسلامی مهیا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و دینی در سطح امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بویین زهرا از جمله برنامه‌های شاخص اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در راستای تعمیق نسل جوان با فرهنگ والای دینی است، عنوان کرد: در سال گذشته چندین دوره از مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شده است.

وی لزوم توجه دولت و مسئولان به مشکلات و موانع فرهنگی در کشور را بسیار ضروری و مهم عنوان و بیان کرد: لازم است تا با تعامل بیشتر میان قوا و دستگاه‌های اداری زمینه‌ای مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه فراهم شود.

کریمی با بیان اینکه تاکنون موقوفات فروانی در این شهرستان به ثبت رسیده است، ابراز کرد: تلاش‌ها و همچنین پیگیری‌های فرماندار و دیگر مسئولان اجرایی در بویین زهرا در سال گذشته در زمینه حمایت از فرهنگ ارزشمند زکات و وقف بسیار فراوان و گسترده بوده است.

وی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی دقیق و به‌هنگام پیرامون معضلات فرهنگی و اجتماعی در مراکز اجتماعی به‌ویژه دانشگاه‌ها بیان کرد: ساز و کار مناسب و بهره‌گیری از استعداد‌های درخشان فرهنگی در این زمینه بسیار مفید و اثر گذار بوده و می‌تواند مقدمات اقتدار فرهنگی نظام اسلامی را در عرصه بین‌المللی فراهم کرده و موجب شکست مستکبران شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول