اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی خبر داد.

راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه علی احمدزاده شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: توجه به پژوهش و تحقیق به ویژه پژوهش‌های کاربردی در پارس جنوبی اهمیت زیادی دارد و در این راستا تلاش زیادی انجام شده است.

وی افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم در صنعت نفت و گاز است و باید با تقویت پژوهشگران برای رشد و موفقیت بیش از پیش پارس جنوبی اهتمام ورزیم.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در حوزه عملیاتی پارس جنوبی به گونه‌ای است که می‌تواند بزرگترین مرکز پژوهش صنعتی کشور باشد.

احمدزاده یادآور شد: دانش تجربی کارکنان شاغل در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس فعالیت پژوهشی صنعت نفت را غنی‌تر می‌کند و بدون تردید برخورداری از این مزیت و ویژگی برتر، سبب شده تا گسترش فعالیت پژوهشگاه و دانشگاه صنعت نفت کشور در این منطقه برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: باید منطقه ویژه پارس را به پایتخت آموزشی کشور تبدیل کرد و ضروری است که تمامی توانمندی‌های علمی را برای پاسخ به نیازهای صنعت در این منطقه فراهم کنیم.

احمدزاده با اشاره به ایجاد کمیته فنی پژوهشی و تخصصی در منطقه ویژه برای استفاده بهتر شرکت‌های ‌مستقر در پارس جنوبی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس، ایجاد کلینیک‌های تخصصی را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در دستور کار دارد؛ اعضای این کمیته‌ها از میان اعضای کمیته‌های فنی پژوهشی و تخصصی، مراکز علمی دانش‌بنیان و دبیران فعال و همچنین افراد متخصص از حوزه‌های دیگر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: بدون تردید بحث مسایل زیست محیطی با شناسایی گونه‌های مناسب اقلیمی از جمله اهداف مدیریت پژوهش منطقه ویژه پارس است.

احمدزاده از راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که با کمک پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر بتوانیم یک آزمایشگاه تخصصی محیط زیست، در منطقه ویژه پارس ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول