اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال:

اصلاح و تحول در برخی از قوانین ثبت احوال ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: برخی از قوانین ثبت احوال مربوط به قبل از انقلاب است که زمان زیادی از آن گذشته و باید تصحیح شود یا در این قوانین تحولاتی ایجاد گردد.

اصلاح و تحول در برخی از قوانین ثبت احوال ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد ناظمی‌اردکانی در دومین روز همایش مدیران ثبت احوال کشور در مشهد، اظهار کرد: در حل حاضر با قوانینی مواجه هستیم که برخی از آنها مربوط به قبل از انقلاب است و زمان زیادی از آن گذشته و باید تصحیح شده یا اینکه در این قوانین تحولاتی ایجاد شود.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: بر این اساس آنچه که می‌توان گفت این است که برخی از قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به ثبت احوال، نیازمند تحول و اصلاح است.

وی ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، ارتقای بهره‌وری و کارآیی سازمان، تعامل بهتر و انجام بهینه ماموریت‌های این سازمان و بهبود روند کاری در سازمان را از جمله محورهای مورد توجه برای اصلاح و تحول دانست.

رئیس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش‌نویس بیش از 10 دستورالعمل موجود خبر داد و افزود: باید مدیران در این زمینه دیدگاه‌های خود را ارائه کنند تا با تصویب آنها زمینه تسریع و تسهیل در انجام امور فراهم شود.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به دستورالعمل صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد که باید سریع‌تر تنظیم شود تا در زمان شروع کار مشکلی در مسیر انجام آن نباشد.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: در حال حاضر برخی از دستورالعمل‌هایی که ارائه خدمات را تسهیل می‌کند به لحاظ شکلی و محتوایی مشکل دارند و نیاز است که اصلاح شوند و یا دستورالعمل‌های جدیدی برای آنها نوشته شود.

ناظمی در ادامه از راه‌اندازی شبکه استعلام این سازمان خبر داد و گفت: تحقق این مهم به دلیل الکترونیکی شدن اسناد سجلی جمعیت کشور است و برای عملیاتی شدن این طرح، ظرفیت‌های لازم در ثبت احوال فراهم شده است.

ناظمی‌‌اردکانی گفت: با تحقق این امر در دور بعدی انتخابات اعلام احراز هویت نامزدها در یک ساعت قابل انجام و اعلام خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در این راستا هم‌چنین تاکنون 80 دستگاه با این شبکه در کشور مرتبط شده‌اند و می‌توانند استعلام‌های مورد نیاز خود را با استفاده از اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال به سهولت دریافت کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول