اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان

طرح تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه کردستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کردستان از آغاز طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آستان مقدس امامزاگان و مساجد این استان خبر داد.

طرح تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه کردستان آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام محمود یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه حفظ قرآن کریم در نگاه اولیای دین و امامان معصوم(ع) از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: حافظ قرآن همتراز پیامبران الهی قرار داده شده و به درجات رفیع بهشتی هم وعده داده شده است. 

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم تنها در حافظ قرآن تأثیرگذار نیست، تصریح کرد: حفظ کلام‌الله در روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی حافظ به طور یقین اثرات مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حافظان قرآن کریم به دلیل برخورداری از نعمت انس با کلام خدا توانایی ایفای نقش مربی اخلاق را در جامعه دارند و می‌توانند آمران به معروف و ناهیان از منکر موثری نیز باشند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی با درک صحیح و واقع‌بینانه از نقش مؤثر حافظان قرآن کریم در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه چشم‌اندازی نوین در عرصه فعالیت‌های قرآنی ترسیم و بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم تاکید کرده‌اند.

یوسفی عنوان کرد: رویکرد مذکور گامی بزرگ در راستای پیشبرد اهداف جامعه قرآنی و پیشرفت به سوی تعالی و رشد همه‌جانبه است.

وی افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، اداره اوقاف و امور خیریه کردستان به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فعال قرآنی و تأثیرگذار در عرصه فرهنگ‌سازی و با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد در استان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم در استان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با استفاده از اساتید و مربیان حفظ قرآن کریم و در سه رده سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان زمان ثبت‌نام در این طرح را از 21 تیرماه جاری عنوان کرد و بیان داشت: علاقمندان به ثبت‌نام می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان مراجعه کنند.

به گفته وی، این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا اول اسفند سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: مخاطبان گروه کودکان 7 تا 12 سال در رشته حفظ 30 جزء قرآن کریم و گروه نوجوانان 13 تا 18 سال هم می‌توانند در حفظ جزء اول و 30 قرآن شرکت کنند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امورخیریه کردستان عنوان کرد: رشته حفظ جزء‌های یک، دو و 30 نیز مربوط به گروه جوانان و بزرگسالان 19 سال به بالا است.

یوسفی اعلام کرد: در پایان این طرح از اساتید شرکت‌کننده در این طرح تقدیر خواهد شد و به حافظان گواهی و جوایز نفیسی از جمله سفر به حج، عتبات عالیات، مشهد مقدس و جوایز دیگری اهدا می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول