اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست آذربایجان‌غربی:

متولیان کلینیک‌ها از فرآیند دفع زباله اطلاعات چندانی ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: متولیان کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها پیرامون فرآیند دفع زباله اطلاعات چندانی ندارند و ضروری است که در راستای آگاه‌سازی آنها گام برداشته شود.

متولیان کلینیک‌ها از فرآیند دفع زباله اطلاعات چندانی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عباس‌نژاد امروز در  نشست علمی اجرایی "بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی" که در سالن اجتماعات هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روزانه بیش از چهار تن و 700 کیلوگرم پسماند پزشکی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه به میزان قابل توجهی پسماند پزشکی در استان تولید می‌شود زیرا 30 بیمارستان در آذربایجان‌غربی فعال است.

عباس‌نژاد تصریح کرد: برای ساماندهی و دفع پسماندهای پزشکی تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام شده است ولی همچنان در مطب‌های خصوصی و درمانگاه‌ها مشکلاتی دیده می‌شود، به ویژه در دندانپزشکی‌ها که به نظر می‌رسد اطلاعات مسئولان این مطب‌ها از فرآیند دفع زباله اندک است.

عباس‌نژاد اضافه کرد: در مجموع حدود یک هزار و 354 تن در روز زباله تولید می‌شود که 540 تن آن را زباله‌های روستایی تشکیل می‌دهند، بر این ‌اساس سرانه هر فرد ساکن در روستا 600 گرم و شهر 700 گرم است.

وی با بیان اینکه میزان تولید پسماند عادی در این استان یک‌هزار و 900 تن است، اضافه کرد: در مناطق مختلف استان با اهتمام دستگاه‌های اجرایی اقدامات مختلفی برای بی‌خطرسازی پسماند‌ها و عادی‌کردن آنها انجام شده است، ولی می‌طلبد در این زمینه بیش از پیش کار شود.

رئیس سازمان  محیط زیست آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه این استان از مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای متنوعی برخوردار است، اظهار داشت: به دلیل وجود تنوع آب و هوایی در جنوب استان جنگل و در شمال استان نیز شن روان وجود دارد لذا برای صیانت از این طبیعت باید تلاش شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول