اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان شهریور ماه

پرونده ثبت جهانی قنات قصبه به سازمان میراث فرهنگی ارسال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد گفت: پرونده ثبت جهانی قنات قصبه از طریق دفتر ثبت اداره کل میراث فرهنگی در حال پیگیری و اقدام است و برابر قولی که به ما داده شده تا پایان شهریور پرونده مذکور، تکمیل و به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال می‌شود.

پرونده ثبت جهانی قنات قصبه به سازمان میراث فرهنگی ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، امان‌الله نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان ورود گردشگران به گناباد در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: در این راستا نیروی راهنمای گردشگران جهت معرفی اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان در محل موزه‌ها مستقر است که در صورت نیاز مسافران به راهنمایی آثار تاریخی در محدوده شهرستان آماده همکاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی گناباد ادامه داد: اداره میراث فرهنگی در نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان تحت عنوان نمایشگاه قرآن یک غرفه با موضوع تجلی قرآن در هنر و معماری و همچنین تابلوهای معرق با مضامین قرآنی نیز خواهد داشت.

نوروزی در مورد ثبت جهانی قنات قصبه نیز گفت: پرونده ثبت جهانی قنات قصبه از طریق دفتر ثبت اداره کل میراث فرهنگی در حال پیگیری و اقدام می‌باشد و برابر قولی که به ما داده شده تا پایان شهریور ماه سال جاری پرونده باید تکمیل و به سازمان میراث فرهنگی کشور برای بررسی و اقدامات بعدی ارسال شود.

 نوروزی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی در تابستان 91 خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آموزش از طریق بخش خصوصی و شرکت‌های دارای مجوز صورت می‌گیرد، به محض اعلام برگزاری این دوره‌های آموزشی، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی گناباد افزود: با شرکت 15 تا 20 نفر در هر کلاس 3 تا 4 کلاس در هر دوره آموزشی در مرکز آموزش صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک دوره آموزشی در 3 ماهه اول با شرکت 60 نفر در سه رشته گلیم بافی، سفال گری و معرق و منبت برگزار شد که در حال حاضر در مرحله آزمون است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی گناباد گفت: با توجه به اینکه در دوره 3 ماهه اول اکثر متقاضیان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بودند، بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی این کلاس‌ها در محل دانشگاه برگزار شد.

نوروزی تصریح کرد: در صورتی که هر ارگان یا اداره‌ای متقاضی آموزش صنایع دستی به افراد زیر مجموعه باشد، اداره میراث فرهنگی گناباد در زمینه مکان و ابزار و وسایل آموزشی لازم آماده همکاری است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول