اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته

روند پیشرفت حجاب در کرمان مطلوب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: ارزیابی‌ها بیانگر روند پیشرفت وضعیت حجاب و عفاف در مجموعه‌های مختلف استان کرمان است.

روند پیشرفت حجاب در کرمان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی حجاب و عفاف اظهار داشت: با وجود اینکه فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی کافی نیست، اما برنامه‌های بسیاری در کشور انجام شده است.

وی از برگزاری همایش‌های حجاب و عفاف در کشور خبر داد و بیان داشت: دومین همایش حجاب و عفاف با استانداردهای علمی در مهر ماه در کرمان برگزار می‌شود.

شمس‌الدینی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل 10 ماده‌ای با رویکرد مباحث فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و توجیهی برای کارکنان نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه مشاوره ویژه برای کارکنان بدحجاب خبر داد و افزود: برنامه‌های تشویقی برای افراد با حجاب برگزار و آثار فرهنگی و هنری با موضوع حجاب و عفاف نیز تولید می‌شود.

شمس‌الدینی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درباره وضعیت حجاب و عفاف در اداره‌ها و جموعه‌های مختلف ابراز داشت: این ارزیابی‌ها در سه مرحله انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه این ارزیابی‌ها بیانگر روند پیشرفت وضعیت حجاب و عفاف در مجموعه‌های مختلف استان کرمان است، خاطرنشان کرد: رویکردها به سمت برنامه‌های فرهنگی سوق پیدا می‌کند.

شمس‌الدینی تصریح کرد: وضع موجود در حوزه حجاب و عفاف را باید به درستی تبیین کنیم.

وی با اشاره به عرفی شدن موضوع حجاب در جامعه ابراز داشت: در مکان‌های مختلف پوشش مناسب را به شکل‌های مختلفی تعریف کرده‌ایم در حالی که فقط یک تعریف از حجاب در قرآن وجود دارد.

شمس‌الدینی اذعان داشت: در دوران رضاشاه که با حجاب مبارزه می‌کرد، مردم ما با باور خود در برابر حذف حجاب ایستادگی کردند.

وی درباره مشوق‌های بدحجابی به صورت غیر مستقیم در جامعه گفت: به طور مثال با افراد بدحجاب در اداره‌ها به نحو بهتری برخورد می‌شود که این امر موجب یکی از مشوق‌های بدحجابی است.

شمس‌الدینی با اشاره به نقش گروه‌های مرجع در مورد اشاعه بدحجابی بیان داشت: در مناسب‌های مختلف از هنرمندان و ورزشکارانی دعوت می‌شود که پوشش این افراد با استانداردهای حجاب و عفاف همخوانی ندارد.

وی افزود: مبانی مربوط به حجاب و عفاف را باید به صورت امروزی و قابل فهم برای مردم و به ویژه جوانان توضیح دهیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول