اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

نخستین ویزیت پزشک خانواده 14 مرداد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 14 مردادماه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مازندران نخستین ویزیت طرح پزشک خانواده اجرایی می‌شود.

نخستین ویزیت پزشک خانواده 14 مرداد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان مازندران اظهار داشت:‌ اقدامات اجرایی طرح پزشک خانواده شهری در 10 فاز در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در فاز اول بحث ساختار اجرایی پزشک خانواده بوده است که با تشکیل ستادها در فروردین ماه امسال اتفاق افتاده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در فاز دوم طرح پزشک خانواده بحث اطلاع رسانی مردم بوده است که از سوی صدا و سیما و اصحاب رسانه این امر صورت گرفته است، گفت: در فاز سوم این طرح 687 هزار خانواده شهری و روستایی معادل 94 درصد جمعیت شهری و روستایی سرشماری آن صورت گرفته است.

میرزایی افزود: در فاز چهارم ایجاد بانک اطلاعات الکترونیک در طرح پزشک خانواده مطرح است که تقریبا 89 درصد جمعیت استان وارد سامانه ملی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کل استان در حوزه شهری به مناطق 10 هزار نفری تقسیم و پزشکان هر منطقه مشخص شدند.

این مسئول با بیان اینکه از بیستم تیرماه ثبت‌نام مردم در نزد پزشکان آغاز شده، ادامه داد:‌ در استان 126 مرکز مجری طرح پزشک خانواده و 370 پایگاه داریم.

میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون 158 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص، 670 پزشک عمومی، 919 نفر پرستار و ماما و 750 نفر هم سایر رشته‌های بهداشتی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌ در مجموع 2 هزار و 500 نفر از جامعه پزشکی برای طرح پزشک خانواده، نام‌نویسی کردند.

وی متذکر شد: در مازندران از منظر نیروهای پزشکی و پیراپزشکی مشکلی نداریم.

میرزایی افزود: ‌ثبت‌نام مردم در نزد پزشکان، مهم‌ترین بخش از طرح پزشک خانواده است.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام و تایید دستگاه‌های اجرایی، به سازمان‌های بیمه‌گر معرفی و عقد قرارداد می‌شود، تصریح کرد:‌ امیدواریم تا اوایل مردادماه صورت گیرد.

میرزایی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده سه ماه به صورت شناور بوده و ویزیت و دارو رایگان است، گفت: 14 مردادماه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مازندران نخستین ویزیت طرح پزشک خانواده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح، برای کلیه مراکز بهداشتی به مبلغ 35 میلیارد ریال تجهیزات خریداری کردیم و برای هر مرکز به طور متوسط 35 میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: ‌25 میلیارد ریال هم کامپیوتر و لپ‌تاب خریداری کردیم.

این مسئول با اعلام این خبر که حقوق پزشکان و ماماهای حاضر در روستاها افزایش می‌یابد، گفت:‌ تجهیزات خریداری شده به روستاها هم اختصاص می‌یابد.

وی متذکر شد: ‌پس از اجرای طرح پزشک خانواده، فرانشیز روستایی هم صفر می‌شود.

میرزایی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر عملکرد راننده آمبولانس یک مرکز بهداشت روستایی که به علت انتقال ندادن بیمار به مرکز درمانی، موجبات مرگ این بیمار را فراهم کرده است، اظهار داشت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و چنانچه آن راننده آمبولانس واقعا چنین کاری کرده باشد، فاجعه است.

وی در رابطه با تجهیز مراکز درمانی، متذکر شد:‌ برای تجهیز نظام شبکه در استان نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

میرزایی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی پزشک خانواده با شماره 1590 راه اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌92 نفر ماما برای کار در این مرکز اطلاع‌رسانی جذب می‌شوند.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول