اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت خبر داد

برگزاری مسابقه ماهیگیری در تالاب عینک رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری مسابقه ماهیگیری در تالاب عینک این شهر در 22 تیر جاری خبر داد.

برگزاری مسابقه ماهیگیری در تالاب عینک رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه عصر چهارشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت به ویژه در فصل تابستان اظهار کرد: در استان 50 نهاد و سازمان متولی در زمینه امور فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت هستند که وظیفه دارند برای جوانان برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و به نحو شایسته‌ای عمل کنند اما خروجی آنها هرساله نشان داده که در اجرا توانمند نبوده‌اند.

وی افزود: امام صادق (ع) همواره سفارش می‌فرمود که به فرزندان خود مبادرت ورزید قبل از آنکه دیگران بذر نفاق، شرک و ... را در سرزمین دلشان بپاشند، بنابراین متولیان فرهنگی و آنها که در رٱس هرم فرهنگی هستند باید از این حدیث درس بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ائمه (ع) با وجود امکانات ناچیز در تربیت انسان‌ها موفق بودند، تصریح کرد: زیرا به آنچه می‌گفتند ابتدا خود عمل می‌کردند و به آن پایبند بودند.

وی خاطرنشان کرد: پایان تابستان بسیاری از متولیان فرهنگی آمار بلندی از کارهای اجرایی خود را ارائه می‌دهند اما هر روز شاهد افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد و ... به ویژه در نسل جوان هستیم.

حسن‌خواه تصریح کرد: بودجه سازمان فرهنگی هنوز ابلاغ نشده و این در حالی است که در بازدید از محله‌ها، جوانان تقاضای حداقل امکانات ورزشی را از شهرداری رشت دارند.

به گفته وی سازمان فرهنگی می‌تواند با استفاده از توان هیئت‌های مذهبی و با محوریت مساجد برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌های متنوعی اجرا کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت تصریح کرد: سال‌هاست در کمیسیون فرهنگی صحبت از احداث خانه‌های فرهنگ در محلات می‌شود اما هنوز این مهم اجرایی نشده است.

وی از برگزاری مسابقه ماهیگیری در دریاچه عینک رشت خبر داد و افزود: این مسابقه در 22 تیر جاری در دریاچه عینک برگزار می‌شود.

حسن‌خواه بیان کرد: کمیسیون بهداشت و محیط زیست با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و هیئت ورزش‌های همگانی مسابقه ماهیگیری را برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه همگانی را ترویج تفریح سالم و حفظ محیط زیست عنوان کرد و متذکر شد: برگزاری چنین مسابقاتی موجب افزایش نشاط و شادابی و ارتقای سطح سلامت شهروندان در جامعه می‌شود.

عضو شورای شهر رشت، شرکت برای عموم شهروندان شامل بانوان، آقایان، کودکان و سالخوردگان را در این مسابقه آزاد نامید و یادآور شد: به 15 نفر از برگزیدگان که بیشترین و بزرگ‌ترین ماهی را صید کنند جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

به گفته وی علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه تفریحی راس ساعت 17 عصر 22 تیر جاری در تالاب عینک رشت حضور یابند و توانمندی خود را بسنجند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول