اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی عضو مجلس قضایی عراق:

فعالیت‌های گسترده اجتماعی و مسئولیت‌پذیری شاخصه مهم زن ایرانی است

خبرگزاری فارس: بانوی عضو مجلس قضایی عراق از مسئولیت‌پذیری و فعالیت‌های گسترده اجتماعی به عنوان دو شاخصه مهم زنان ایرانی یاد کرد.

فعالیت‌های گسترده اجتماعی و مسئولیت‌پذیری شاخصه مهم زن ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ورقاء خضرالشمری عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به بازدید خود از غرفه استان هرمزگان در حاشیه اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی اظهار داشت: زنان ایران ویژگی‌های برتر و شاخص‌های فراوانی برای عرضه به زنان جهان به خصوص زنان مسلمان جهان دارند.

وی ادامه داد: از جمله این ویژگی‌ها حیا، حجاب و عفاف، فعالیت‌های گسترده اجتماعی، مسئولیت‌پذیری زنان ایرانی است که گویای این مهم است که زنان ایران، زنان برتر و مربیان فاضل و الگویی برای تمام دنیا هستند.

خضرالشمری اضافه کرد: متاسفانه امروزه دشمنان اسلام به خصوص کشورهای غربی در تلاش هستند با انجام کارهایی از جمله توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام، بی‌احترامی به قرآن و پیامبر دین اسلام را کم‌رنگ جلوه دهند و موجب تشویش دین اسلام در جهان می‌شوند.

وی ادامه داد: دشمنان همیشگی اسلام هیچ ترسی از بیان دروغ‌های خود ندارند و کشورهایی که در این زمینه برخی از کشورها ادعا می‌کنند که مسلمان هستند اما در خدمت دشمنان اسلام بوده و مسلمان نیستند و در واقع جاسوسانی برای اسرائیل و به دنبال تخریب مسلمانان هستند.

خضرالشمری گفت: خوش‌بختانه در شرایط کنونی دین اسلام در حال گسترش و پیشرفت است و مردم جهان در حال درک و توجه به دین اسلام هستند و بسیاری از آنها بعد از شناخت با صراحت اعلام می‌کنند که دین اسلام یک دین جهانی است و برای همه مردم حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی با حضور سفرا و نمایندگان 80 کشور جهان امروز به پایان رسیده است، گفت: هرمزگان به عنوان یکی از دو استان کشور در این اجلاس با برپایی یک غرفه از توانمندی‌های بانوان حضور یافته بود.

پری صیادی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط اداره‌کل بانوان و امور خانواده استانداری هرمزگان در حاشیه اجلاس مذکور گفت: زنان هرمزگانی نیز در واقع در ایران اسلامی به عنوان الگوهای پاکی، استواری و صبوری شناخته می‌شوند که در دوره‌های تاریخی مختلف دوش به دوش مردان نقش‌‌آفرین بوده‌اند.

این مسئول ضمن تقدیر از خضرالشمری عضو مجلس قضایی عراق اظهار امیدواری کرد: زنان بتوانند در کشور عراق بیش از پیش در امور اجتماعی دست‌اندرکار باشند.

صیادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی (ره) با دیدگاه اندیشمندانه خود سبب احیای دوباره جایگاه واقعی زن در جامعه ایرانی شد، گفت: امروزه الگوی این امام کبیر را به سایر کشورهای مسلمان برای پویایی جامعه بانوان تجویز می‌کنیم چرا که بر این اعتقادیم زن مسلمان می‌تواند حتی در سرنوشت جوامع محل زندگی خود نیز تعیین‌ کننده و سرنوشت‌ساز باشد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول