اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اردبیل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی پیشرو است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی از استان‌های پیشرو کشور است.

اردبیل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در جلسه ظهر امروز کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: ما از طرح پیشنهادی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل در نظارت بر حسن اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم و با اختصاص 0.3 درصد اعتبارات پیش‌بینی شده برای متقاضیان به این سازمان از این بابت موافق هستیم.

وی مکانیزم تعریف شده برای نظارت مهندسان عضو این سازمان را مثبت و سازنده توصیف کرد و یادآور شد؛ این تشکل باید شرح خدمات جامع و کاملی را در این زمینه تهیه کند و بانک عامل نیز موظف است در هر مرحله از پرداخت 0.3 درصد متعلق به بخش نظارتی سازمان نظام مهندسی را پرداخت کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ضرورت ارزیابی‌های اولیه، مکان‌یابی اجرای طرح، پرداخت تسهیلات در سه مرحله و اجرای کامل پروژه‌ها تا به ثمر نشستن واقعی را از محدوده وظایف و اختیارات سازمان نظام مهندسی کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه در این کار موفق شود چرا که موفقیت‌ آنها می‌تواند ما را علاقمند به واگذاری بخش دیگری از مسئولیت‌ها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی کند.

صابری در ادامه گفت: در شناسایی و ساخت استخر‌های ذخیره آب نیز باید از توانمندی نظام مهندسی استفاده کرد تا با ارائه الگوهای مناسب مصرف آب نیز بهینه صورت گیرد.

پرداخت 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در 9 مرحله تصویب و به ثمر نشستن طرح‌های خوداشتغالی در مجموع 903 طرح کشاورزی با اشتغالزایی یک‌هزار و 54 نفر و پرداخت تسهیلات 27 میلیارد و 550 میلیون تومان تاکنون مصوب شده و در حال پرداخت است.

صابری گفت: پرداخت 27 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به رغم پیشرو بودن نسبت به سایر استان‌ها همچنان اندک به نظر می‌رسد و باید بانک عامل و کمیته‌های شهرستانی در معرفی طرح‌ها دقت و نظارت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تسهیلات کار‌آفرینی بخش کشاورزی را در تمام زمینه‌ها پرداخت کنیم و حتی برای طرح‌های بیش از 30 میلیون تومان مقرر شده است با پیشنهاد کمیته شهرستانی، کارگروه استانی تصمیم‌گیری کرده و پرداخت تسهیلات بیش از 30 میلیون تومان که آزادی عمل آن در اختیار استانداران قرار گرفته است صورت بگیرد.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اذعان داشت: ‌با این واگذاری اختیارات به نظر می‌رسد روند تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه تمام سرعت بگیرد که انتظار داریم در این بخش واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در اولویت قرار گرفته تا با ارزش افزوده بیشتر کار و تولید رونق مضاعف پیدا کند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول