اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه بهداشت و نکوداشت مساجد

هزار مسجد در خراسان‌شمالی غبارروبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: هم‌زمان با دهه آخر ماه شعبان المعظم بیش از هزار مسجد در این استان غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند.

هزار مسجد در خراسان‌شمالی غبارروبی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار کرد: مسجد نخستین و اثرگذارترین پایگاه در فرهنگ و مکتب اسلام است و علی رغم توسعه امروز جهان، نقش مسجد بی‌بدیل و اثرگذاری آن در اصلاح جامعه، نقشی بدون رقیب بوده لذا توجه به مسجد به عنوان یک امر لازم در شرایط امروز زندگی ما ضروری است.َ

وی تصریح کرد: این منزل و مأوی، پذیرای مهمانان خدا و پویندگان طریقت الهی و تهذیب نفس است و میزبان این خانه، خداست و شایسته است که فضای مقدس مسجد، از هر آلودگیِ مادی و معنوی پاکیزه باشد.

روحانی‌نیا اضافه کرد: دهه پایانی ماه شعبان به عنوان دهه بهداشت و نکوداشت مساجد نام‌گذاری شده است تا مساجد در آستانه ورود به ماه رمضان برای حضور هر چه پررنگ‌تر نمازگزاران و مردم مؤمن آماده شود.

وی با بیان اینکه در این ایام مساجد و نمازخانه‌های استان غبارروبی خواهد شد، افزود: به طور نمادین 100 مسجد در استان و با حضور اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مردم مؤمن و نمازگزاران عزیز غبارروبی و عطر افشانی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از تشکیل ستاد نکوداشت و بهداشت مساجد در استان خبر داد و گفت: در این راستا هماهنگی با ادارات و کانون‌های فرهنگی تبلیغی، هماهنگی با مرکز بهداشت استان برای اقدامات بهداشتی مساجد، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح شهر، هماهنگی با روحانیون طرح هجرت و مستقر برای برگزاری مراسم غبارروبی، هماهنگی با ادارات و کارخانجات جهت غبارروبی نمازخانه‌ها از مهم‌ترین اقدامات ستاد به شمار می‌رود.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خراسان‌شمالی خبر داد و افزود: در این راستا و طی نشست‌هایی مستمر با حضور نمایندگانی از استان‌های خراسان‌رضوی و جنوبی با ریاست حضرت آیت‌الله طبسی در مشهد، منشور و آئین‌نامه فعالیت این مرکز طرح‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول