اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خبر داد

خسارت 130 میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی اهر

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از وارد شدن خسارت 130 میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی این شهرستان خبر داد.

خسارت 130 میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اثر بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل در مناطق مختلف شهرستان به خصوص روستاهای بخش مرکزی، خسارات جبران‌ناپذیری به اراضی کشاورزی، باغی و محصولات کشاورزی روستاییان وارد آمد.

وی گفت: علاوه بر خسارات وارده به محصولات کشاورزی و اراضی روستاییان، سیل به امور زیربنایی از جمله جاده‌های ارتباطی روستایی، جاده‌های دسترسی به مزارع، کانال‌های انتقال آب، قنات و بندهای انحرافی خسارت وارد کرده است.

این مقام مسئول گفت: ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان مستقر در فرمانداری اهر در کمترین زمان ممکن با اعزام اکیپ‌های امدادی هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و ادارات خدماتی اقدامات اولیه را در زمینه تسهیل در امور کشاورزان آسیب دیده انجام داده است.

وی تصریح کرد: تاکنون میزان خسارت وارده از سوی کارشناسان اعزامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط به اراضی و محصولات کشاورزی بالغ بر 130 میلیارد ریال اعلام شده و میزان دقیق خسارت وارده متعاقباً اعلام خواهد شد.

فرماندار اهر گفت: متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌ها، نشست مردمی و چهره به چهره با روستاییان، برگزاری جلسات توجیهی و نشست‌های ویژه با حضور کارشناسان و مسئولان شهرستان اکثر اراضی کشاورزی و باغی فاقد بیمه محصولات کشاورزی هستند.

 رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان اهر گفت: این موارد باعث شده که تأمین خسارت وارده به اراضی کشاورزی فاقد بیمه میسر نشود.

وی به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در زمان‌های اعلام شده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در زمان وقوع حوادث نیز خسارات حوادث غیرمترقبه قابل جبران باشد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول