اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نهبندان خبر داد

مشارکت 12.5 درصدی دانش‌‌آموزان در طرح حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان از مشارکت 12.5 درصدی دانش‌‌آموزان این شهرستان در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد.

مشارکت 12.5 درصدی دانش‌‌آموزان در طرح حفظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، عبدالصمد مومن‌زاده در نشست بررسی برنامه‌های امسال معاونت پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان اظهار کرد: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم و تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در امر حفظ قرآن کریم اجرایی می‌شود.

وی ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده، توانایی تدبر در آیات شریفه، حفظ آیات و سوره‌های قرآن و توانایی بهره‌گیری از قرآن را از دیگر اهداف اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن خواند.

*ساماندهی 16 درصد از دانش‌آموزان در حفظ قرآن

معاون پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان ادامه داد: در این طرح باید استعدادیابی، شناسایی و ساماندهی 16 درصد از دانش‌آموزان و چهار درصد از فرهنگیان انجام شود.

مومن‌زاده با بیان اینکه طی سال تحصیلی جاری یک‌هزار و 250 دانش‌آموز و 78 فرهنگی نهبندانی در این طرح شرکت کردند، تصریح کرد: در مجموع 12.5 درصد از دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه این طرح امسال برای نخستین بار انجام شده، در شهرستان نهبندان شاهد حضور پایین شرکت‌کنندگان و برگزاری کیفی این طرح بودیم و اجرای آن نتایج موثر و مفیدی را به دنبال داشته است.

*وجود 8 مدرسه قرآنی در نهبندان

معاون پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان با اشاره به وجود هشت مدرسه قرآنی در این شهرستان اظهار کرد: این تعداد مدرسه قرآنی در خارج از ساعات آموزشی در شیفت بعدازظهر در چهار مدرسه دخترانه و چهار مدرسه پسرانه مشغول فعالیت هستند.

مومن‌زاده گفت: طی سال تحصیلی جاری، 850 دانش‌آموز در این مدارس ثبت‌نام کردند و آموزش‌های قرآنی لازم را فرا گرفتند و در نهایت برای آنها گواهینامه مهارت روخوانی، تجوید، روانخوانی و مفاهیم صادر شده است.

وی از کسب هشت مقام دوم و سومی توسط دانش‌آموزان نهبندانی در مسابقات حوزه قرآن، نماز و عترت در سطح خراسان جنوبی طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

معاون پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و نسل جوان این شهرستان دارای استعدادهای خوبی در زمینه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: شرکت خودجوش و پررنگ آنان و کسب موفقیت‌های مختلف در برنامه‌ها و مسابقات مذهبی و فرهنگی مبین این گفته بوده و این مهم به دلیل نهادینه بودن اعتقادات و ارزش‌ها دینی در خانواده‌های آنها است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول