اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه خبر داد

امضای قرارداد آموزشی بنیاد مسکن و فنی‌وحرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: به‌منظور آموزش ناظران نظام فنی و روستایی با بنیاد مسکن قرارداد آموزشی امضا کرده‌ایم.

امضای قرارداد آموزشی بنیاد مسکن و فنی‌وحرفه‌ای

فرشید امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از امضا قرارداد آموزشی این اداره کل با بنیاد مسکن استان به‌منظور آموزش ناظران نظام فنی و روستایی خبر داد.

امیری گفت: این تفاهم‌نامه آموزشی با هدف تربیت نیروی فنی و متخصص در امر نظارت و رعایت اصول فنی در راستای ارتقا ایمنی ساخت و ساز در روستاها منعقد شد.

وی تصریح کرد: براساس این قرارداد 7 هزار و  200 نفر ساعت آموزش در قالب دوره‌های آموزشی، مانند اجرای سازه‌های اسکلت فلزی، بتنی و بنایی ساختمان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، روش‌های اجرای سقف، جوشکاری و انواع اتصال و اصول معماری در ساختمان به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان با تاکید بر این مطلب که سرمایه انسانی به‌عنوان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل در فرایند توسعه محسوب می‌شود، گفت: ارتقا توان فنی و اجرایی ناظران نظام فنی روستایی و تامین نیروی فنی و متخصص فعال در این زمینه قطعا در ارتقا ایمنی ساخت و ساز در روستاها تاثیر گذار خواهد بود.

امیری تاکید کرد: تقویت ساخت و سازهای روستایی در راستای ارتقا سطح زندگی و رفاه روستاییان از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند.

*امضا قرارداد آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی اسلام‌آبادغرب

اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه به‌منظور ارتقا سطح مهارت و توانمند ساختن دانشجویان، با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام‌آبادغرب قرارداد آموزشی امضا کرد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: این قرارداد به‌منظور ارائه فنون و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و فراهم کردن زمینه اشتغال دانش‌آموختگان منعقد شد.

امیری افزود: مهارت‌های مورد نیاز با ارائه سرفصل‌های ارائه شده در قالب 2 هزار و 703 نفر ساعت در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان اسلام‌آبادغرب به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که امروزه فقدان مهارت عامل اصلی بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان ضمن اعلام آمادگی، با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، می‌تواند رشته‌های مورد نیاز بازار کار را به دانشجویان ارائه کند.

*تربیت بیش از 600 مربی برای آموزش‌های طرح مهندسان فردا

اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه به‌منظور تامین و تربیت مربیان دوره‌های آموزش مهارتی تابستانه، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: مربیان برگزیده از بین دانشجویان خلاق و مستعد دانشگاه‌های مطرح، با انجام مصاحبه پذیرفته شدند.

امیری خاطرنشان کرد: مربیان در این کلاس‌های آموزشی، روش تدریس اثربخش براساس آموزش مساله‌محور را فرا‌گرفتند.

وی تاکید کرد: آموزش‌های مبتنی بر مساله با ایجاد انگیزه در فراگیران، فرآیند یادگیری را قابل لمس و جذاب می‌کند، چراکه کارآموزان با این شیوه تدریس، یک پروژه را به‌صورت گروهی انجام می‌دهند و از این طریق شایستگی‌های لازم را کسب می‌کنند.

امیری اظهار کرد: یادگیری و آموزش تنها انتقال اطلاعات صرف نیست، بلکه آموزش‌ها بایستی به‌گونه‌ای ارائه شود که ضمن ایجاد خلاقیت و علاقه در کارآموزان، آنها را نسبت به تفکر، کاوش و تحلیل و تفسیر ترغیب کند.

وی بیان داشت: مربیان علاوه بر آشنایی با اصول آموزش به روش حل مساله، روش ساخت پروژه‌ها را نیز فراگرفتند.

*کارگاه رویه‌کوب مبل در مرکز فنی‌وحرفه‌ای سنقر راه‌اندازی شد

مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان سنقر برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی کارگاه روبه‌کوب مبل در این شهرستان کرد.

این کارگاه آموزشی با توجه به نیاز بازار و با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر در این رشته و ایجاد اشتغال مولد و پایدار راه‌اندازی شد.

بر پایه این گزارش با توجه به عدم وجود این حرفه در شهرستان سنقر و شهرستان‌های هم‌جوار این کارگاه آموزشی می‌تواند در راستای رفع مشکل بیکاری جوانان موثر باشد.

کارگاه آموزشی رویه‌کوب مبل که مورد استقبال خوب جوانان سنقری واقع شده است با عینیت بخشیدن تبدیل علم به عمل و عرضه تولیدات کارآموزان در محل کارگاه در قالب تبصره 75 توانسته درآمدزایی مناسبی ایجاد کند.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول