اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‏‌های مساجد استان سمنان:

کانون‏‌های مساجد سمنان به 215 باب افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: شمار کانون‏‌های مساجد استان سمنان براساس برنامه‏‌ریزی‏‌های انجام شده باید به 215 باب افزایش یابد.

کانون‏‌های مساجد سمنان به 215 باب افزایش یابد

حجت‏‌الاسلام سیدمحمود حسینی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: با تلاش‏‌های انجام شده در بخش فرهنگ استان سمنان و بر اساس آخرین وضعیت ساماندهی کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان که اردیبهشت ماه امسال تهیه شده، هم‏‌اکنون 147 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان سمنان راه‏‌اندازی شده و فعال است.

وی در ادامه شمار کانون‏‌های فرهنگی و هنری مورد نیاز برای راه‏‌اندازی در مساجد استان سمنان را 51 باب عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان بیان کرد: از مجموع کانون‏‌های موجود در استان سمنان، 21 کانون‏ فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان‏‌های گرمسار و آرادان راه‏‌اندازی شده است که 11 کانون روستایی و 10 کانون شهری است.

حسینی همچنین از دایر شدن 35 کانون‏ فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: در این شهرستان نیز 32 کانون مساجد شهری و سه کانون روستایی فعالیت دارند.

وی نیاز به ایجاد کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد جدید در شهرستان سمنان را 9 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 6 کانون در سمنان و در هر یک از روستاهای رکن‏‌آباد، لاسجرد و افتر باید یک کانون راه‏‌اندازی شود.

مسئول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی و هنری استان سمنان شمار کانون‏‌های مساجد شهرستان مهدیشهر را 12 باب ذکر کرد و گفت: در این شهرستان نیز 9 کانون شهری و سه کانون فرهنگی و هنری مساجد روستایی است.

حسینی خواستار راه‏‌اندازی پنج باب کانون فرهنگی و هنری مسجد دیگر در شهرستان مهدیشهر شد و گفت: دایر شدن سه کانون در مهدیشهر، یک کانون در روستای چاشم شهمیرزاد و یک کانون در شهر درجزین نیز مورد نیاز است.

مسئول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، تعداد کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان دامغان را 39 باب اعلام کرد و گفت: در این شهرستان و با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان فرهنگی، 26 کانون مسجد شهری و 13 کانون روستایی دایر شده است.

حسینی افزود: از این تعداد، هفت کانون مسجد در دامغان و در هر یک از روستاهای برم، دروار امیریه، نعیم‏‌آباد، عوض‏‌آباد، آهوانو، آستانه و کوه‏زر باید یک کانون فرهنگی و هنری راه‏‌اندازی شود.

مسئول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان ادامه داد: از مجموع 39 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان شاهرود، 21 باب شهری و 19 باب روستایی است و این کانون‏‌ها باید بیشتر تقویت شوند.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر همه این‏‌ها نیاز به راه‏‌اندازی 13 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان شاهرود احساس می‏‌شود، اضافه کرد: 9 کانون در شاهرود و در شهر بسطام و هر کدام از روستاهای رویان، ده‏ملا و خیج باید یک کانون راه‏‌اندازی شود.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول