اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور برق چابهار:

437 روستای چابهار برق‌دار شدند

خبرگزاری فارس: مدیر امور برق چابهار گفت: 437 روستای بالای 10 خانوار در شهرستان چابهار برق‌دار شدند.

437 روستای چابهار برق‌دار شدند

محمدابراهیم خمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: از آغاز انقلاب اسلامی تا پایان سال 90، 49 هزار و 200 مشترک و هزار و 176 دستگاه ترانس پست، دو نیروگاه گازی، 159 مگاواتی، شش واحد مگاواتی در کنارک، 9 پست فوق توزیع 63 کیلو ولت، دو پست 230 کیلو ولت در شهرستان چابهار در مدار قرار گرفته است.

وی ضریب اطمینان تامین انرژی مشترکان با نیروگاه سیکل ترکیبی را در چابهار در حال حاضر 320 کیلو وات مناسب عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی فقط دو روستا برای تعداد 800 نفر با طول خط توزیع 52 کیلومتر وجود داشت و در کل شهرستان چابهار نیروگاه برق وجود نداشت و شبکه روشنایی معابر فقط 200 دستگاه بود.

مدیر امور برق چابهار تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه برق کنارک با 70 مگاوات ظرفیت نامی، از طریق جکیگور به نیروگاه ایرانشهر- کهنوج- بندر عباس و از طریق زرآباد با خط 230 کیلو ولت و از طریق خط 400 کیلو ولت به بیرجند و از طریق بم- زاهدان به شبکه سراسری توزیع متصل هستیم.

خمر اعتبارات مصروفه در بخش توسعه زیرساخت‌ها را از منابع داخلی 53 هزار و 137 میلیون ریال و در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع 23 هزار و 125 میلیون ریال، در بخش روشنایی 5 هزار و 782 میلیون ریال و هزینه نگه‌داری تاسیسات را 82 هزار و 44 میلیون ریال برشمرد.

وی اعتبارات استانی برای نگه‌داری و توسعه شبکه توزیع را 11 هزار و 145 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار احداث شده خطوط اصلی و چاه‌های کشاورزی نیز 4 هزار و 579 میلیون ریال است.

خمر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا در مباحث ساماندهی برق منطقه و موارد پمپ‌ها با تعیین ردیف اعتباری از ماده 180، در 260 هکتار در شهرستان چابهار مسئولان این شهر را یاری برسانند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول