اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی تاکید کرد

شناسایی و احیای موقوفات جدید در خوی

خبرگزاری فارس: فرماندار خوی گفت: در راستای اجرای نیات واقفان باید موقوفات شناسایی، احیا و مراحل ثبت قانونی آن طی شود.

شناسایی و احیای موقوفات جدید در خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، غلامحسین عماری در سومین جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با شناسایی موقوفات این اماکن از تعرض موقوفه‌خواران کم‌اطلاع از دین محفوظ می‌ماند.

وی با بیان اینکه وقف امری پسندیده و توصیه شده است که اگر در جامعه گسترش یابد، عدالت اقتصادی بیشتری حاصل می‌شود علاوه بر اینکه گسترش وقف موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود، افزود: اگر وقف به خوبی و شایستگی در جامعه تعریف و تبیین شود به طور قطع شاهد تحول شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

عماری با بیان اینکه وقف نوعی تکلیف دینی است و باید این تکلیف برای مردم فرهنگ‌سازی شود، اظهار داشت: مردم نیکوکار و خیراندیش باید با آشنایی بیشتر از عمل خداپسندانه وقف در راستای نیازهای جامعه اسلامی بخشی از اموال خود را وقف کنند.

عماری با بیان اینکه وقف ضروری است و افراد خیر باید مورد تشویق قرار گیرند، یادآور شد: 150 میلیون ریال به منظور مرمت امامزاده سید تاج‌الدین خوی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تخصیص یافته است.

عماری با بیان اینکه 175 موقوفه در شهرستان خوی وجود دارد، افزود: موضوع وقف که حکمی الهی و دارای جایگاه مردم نهاد است باید به شکل مناسب شناخته شود.

به گفته فرماندار خوی مقام معظم رهبری بر تشویق مردم به وقف جدید با نیات منطبق بر نیازهای روز جامعه همچون موضوع‌های تحقیقاتی و پزشکی تأکید فرموده‌اند و باید در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی شود.

عماری خاطرنشان کرد: بهترین راه‌هایی که می‌تواند برای انسان باقیات صالحات باشد، وقف است.

وی با بیان اینکه در گذشته اگر وقف برای مواردی کوچک بود امروز نیازها فرق کرده و لازم است که نیات هم بر همان اساس باشد، خاطرنشان کرد: به برکت وقف بسیاری از کمبودهای و مشکلات جامعه رفع می‌شود و در بسیاری از موارد می‌توان به خوداتکایی رسید.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول