اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

وقف نوین بستری برای توسعه عدالت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر لزوم گرایش به وقف نوین، گفت: وقف نوین بستری برای توسعه عدالت در کشور است.

وقف نوین بستری برای توسعه عدالت است

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در زمینه نیاز به موقوفاتی با نیات جدید اظهار کرد: عمل امینانه نسبت به موقوفات و واقفان خیراندیش، ترویج سنت حسنه وقف در عرصه‌های نوین به ویژه عرصه‌های علمی، پژوهشی و ترویج دین به شکل مدرن از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه در اواخر سال 90 است که این تأکیدات وظایف و مسئولیت‌های سازمان در راستای شناسایی و معرفی عرصه وقف‌های نوین را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، برای ترویج فرهنگ وقف لازم است موضوعات جدیدی برای وقف به مردم معرفی شود تا انگیزه‌ها و سلیقه‌های بیشتری در این راستا جذب شوند که در این راستا برخی موضوعات مناسب برای وقف‌های نوین، حوزه‌های پژوهش و آموزش، علوم هسته‌ای، سهام، پزشکی و... است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در راستای تحقق نیات جدید در باب وقف، هم‌افزایی رسانه‌های جمعی کشور و سازمان اوقاف امری مهم و الزامی است، عنوان کرد: رسانه‌ها باید با ابزاری که در اختیار دارند وقف نوین و بسترهای توسعه‌ای آن را در شکل و قالبی جذاب بازگو کنند و به این پرسش پاسخ دهند که چرا جامعه امروز به وقف نیازمند است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های جمعی می‌توانند روح خیرخواهی را در آحاد ملت برانگیزند و آثار و برکات موقوفات کشور را در برابر دیدگان مردم ترسیم کنند، ابراز کرد: رسانه‌ها می‌توانند با تذکر مسئولیت الهی، انسانی و تاریخی نسل حاضر در قبال آیندگان، اهمیت عدالت بین نسلی را که از طریق موقوفات تحقق می‌یابد، بیان کنند.

صالحی در باب نقش رسانه‌ها در ترویج امر وقف با نیات جدید خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با برجسته‌سازی نقش کمک‌های مردمی و احترام به واقفان موقوفات گامی بلند در احیای سنت وقف بردارند.

به گفته وی یکی از راه‌های بنیادین در ترویج فرهنگ وقف و امور خیریه ایجاد مشوق‌های مالی، فرهنگی و اجتماعی برای واقفان خیراندیش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه به هر میزان تکریم واقف و انجام‌دهنده کار خیر در جامعه فرهنگ شود ترویج لازم برای فرهنگ وقف صورت خواهد پذیرفت، گفت: در همین زمینه تسهیل فرایندهای انجام کار در خصوص موقوفات، فرایند وقف و فعالیت‌های وقفی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که ساز و کار دیگری در این راستا است.

وی در پایان سخنان خود، عمل به نیت واقفان، نظارت بر موقوفات، تدوین و ساماندهی وقف‌نامه‌ها و برخورد با متصرفان موقوفات را از جمله راهکارهای احیای سنت وقف دانست و گفت: بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های جامعه در عرصه‌های مختلف با وقف حل می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول